Säker haggrimma

poetin

Trådstartare
Hej!
I stallet jag står i vill personalen ha grimmorna på i hagen nu på vintern. Jag måste köpa en säker lädergrimma, men vilken är bäst? Har ni några tips? Den ska gärna vara lätt och inte ge skav.
 
Jag hade valt en som är vadderad, och billig :).
När jag hade grimma i hagen så köpte jag helt enkelt ett par begagnade grimmor som man kan ha som slit och släng utan att det känns för mycket i plånboken :). Är smidigare att göra rent lädergrimmor också mot vad vanliga är, och håller man de bara rena så ger se de inte skav (förutsatt att det inte är en häst med superduper känslig päls).
 
Den billigaste lädergrimma du kan hitta borde vara den säkraste.
Men det bör vara äkta läder och inget fejk.
Men oftast är det ringarna som går sönder ändå tycker jag
 
Hitta en som ej är flera lager sydd tycker jag, ofta är lädergrimmor väldigt välsydda och det kanske du inte vill ha isf.
 
Ur vilket perspektiv vill du ha den säger? Lättare att tipsa.
Så att hästen inte kan fastna i den, men det kan dom ju förståss, men en i läder som går sönder om han skulle fastna. Dom är 2 i hagen och leker en del så risken att dom tar av varandra grimmorna är ju stor.
 
Köpte en begagnad lädergrimma väldigt fin. Och satte en nyckelring i spännet vid ganachen.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Köper en vadderad lädergrimma på B*rjes ca vartannat år, deras billigaste. Har hållt super men blivit ful i spännena vart efter. Tvättar av och smörjer upp när den blivit lerig. Så ser den ut som ny igen.

Har inte ägt en nylongrimma på säkert 5 år. :D
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 350
Senast: Buongusto
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·
Utrustning Nu har jag ju inte hästar längre, men jag har vänner som har. Och ofta uppkommer frågan, hur kan man smartast ställa ut en bal/boll i...
Svar
8
· Visningar
662
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 099
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp