Saker på rätt sätt

Lupino

Trådstartare
På radion pratade de om en emoji som var felritad - osten var under köttet. Har ni någon sån där sak som är helt otänkbar att den kan göras annorlunda?

För mig när jag gör en ost- och skinksmörgås så lägger jag på osten först och skinkan ovanpå. Men så var det ett frukostmöte på jobbet och där gjorde någon tvärtom och jag blev nästan chockad för jag hade inte ens funderat på att man kunde göra något så knasigt. :)
 
@TygerTyger det låter som en bra strategi för en äggmacka.
@Lupino äta gris?:cautious:
Så här gör man en kopp te: först tepåsen i koppen (rätt sorts mugg, rätt sorts te), sen kokande vatten på. Inte som min mamma gör, mikrar en mugg vatten:wtf:
"Vanligt te" (rätt sort alltså) är Yellow Label, det är INTE Earl Grey.
 
På radion pratade de om en emoji som var felritad - osten var under köttet. Har ni någon sån där sak som är helt otänkbar att den kan göras annorlunda?

För mig när jag gör en ost- och skinksmörgås så lägger jag på osten först och skinkan ovanpå. Men så var det ett frukostmöte på jobbet och där gjorde någon tvärtom och jag blev nästan chockad för jag hade inte ens funderat på att man kunde göra något så knasigt. :)
Just med hamburgaren så kan det väl inte bli mer fel än att man lägger osten på brödet under hamburgerköttet. Då smälter ju inte osten. Det får man ju inte göra fel. ;) (Google gjorde dock en grej av det och serverade just sådan hamburgare på kontoret). Android hade ju även lyckats med öl som skummade trots att ölen inte nådde upp till glasets kant...

Men angående fix idéer så ska sylt/marmelad läggas ovanpå osten på mackan. ;)
 
Eftersom jag har lite tendens till OCD försöker jag att inte fastna i "göra saker på rätt sätt" :D

Minst sagt. Därför det också är jätteskönt att bo ensam. Kände hur det kröp i hela kroppen när min dejt slängde en blöt handduk på golvet medans han klädde på sig. Visserligen hängde han upp den direkt när han fått på sig kläderna men.. EN BLÖT HANDDUK PÅ GOLVET? :nailbiting:
 
Te görs på följande sätt: lättmjölk i botten på en stor mugg (minimum 4 dl). I med en påse redigt engelskt te typ PG Tips. Kokande vatten på. Tepåsen tas INTE upp ur muggen, utan simmar där under hela tedrickandet.

Teet kan varieras med t ex en kula chaite istället, f ö samma procedur.
 
Sylt under osten på mackan så man slipper bli kladdig om fingrarna
Aldrig sylt på någon macka någonsin!

Man äter ringen på Ballerina och Singoalla först.......sedan botten med gojset på!!

Man tar inte en tugga rakt över bara......man gör verkligen inte det!:nailbiting:
man äter allt samtidigt såklart!

Folk med diskställ som ställer tallrikarna med "ryggen" ut mot rummet :nailbiting:
va :confused:???

Man ringlar inte pålägg överlag. Man brer :up:
Först ringlar man SEN brer man ut!
Man slänger inte ner varorna i kassen i affären. Man lägger varorna varsamt ner och leker tetris.
man hivar ner allt så fort som möjligt såklart!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 687
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 177
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 612
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp