Säkerhetsväst till barn

feel

Trådstartare
Ska köpa en säkerhetsväst till mitt barn som är 6 år. Då jag själv aldrig ridit med väst har jag noll koll på vilka som är bra, prisvärda och som inte är så fruktansvärt stela!

Vilka västar skulle ni rekommendera (ska finnas i storlek passande 6åring)?
 
Följer denna tråd.. behöver en bra men inte för dyr. Min 7 åriga lillebror har börjat rida och behöver väst. Vet dock inte hur länge intresset håller sig så vill inte köpa allt för dyr:p
 
Jag köpte Börjes Kingsland junior till min flicka när hon var 5 eller 6 år. Den är i storlek x small och passar fortfarande nu när hon är 7 och ca 125 cm lång.
Börjes andra modell med snörning i sidan passar inte smala barn, annars är det ju smidigt med dragkedja istället för bara kardborre. Grannflickan har den och verkar nöjd med den.
 
Jag köpte precis en Jacson till min 11 åring. Finns till mindre ryttare också. Väldigt lätt att ställa in, mjuk men ändå stabil och väldigt prisvärd när man köper den på Ullared ;-) Inte överdrivet dyr i vanlig butik heller.
 
Jag köpte precis en Jacson till min 11 åring. Finns till mindre ryttare också. Väldigt lätt att ställa in, mjuk men ändå stabil och väldigt prisvärd när man köper den på Ullared ;-) Inte överdrivet dyr i vanlig butik heller.
Den har jag också köpt! :)


Till ts. Strl S och både min treåring och femåring har använt den. 599 tror jag den kostade och det var den värd , båda har suttit bra i den :)
 
Dan Rider säger jag!!! Kopia av Racesafe men smidigare. Kostar runt tusenlappen ny. Jacson har en unge i stallet och den är ju superklumpig i jämförelse med Dan Rider.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Kristall10
·
Utrustning Behöver hjälp här, har en fruktansvärt obekväm skyddsväst (säkerhetsväst) och behöver köpa någon bättre. Någon som har tips på vad jag...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp