A

aniratak

Jag ska börja ge min häst salt i sin mat! Måste man köpa på tex granngården eller är saltet som finns i matbutikerna det samma? Tänkte om det bli någon skillnad i pris? :confused: Tack för svar! :)
 
Hej!! Du kan köpa salt i en vanlig mataffär! utan jod! Glöm inte att de hästar som får extra salt i maten ska ha en vattenspann i boxen, så du ser hur mycket den dricker!
Lycka till! :D
 
ett tips är att inte köpa finkornigt salt, min kille föredrar grovkornigt bättre... :)
 
Tack för upplysningen då ska jag iväg till en mataffär! Angående det med vatten så är det inga problem för hon driker redan ur hink då hon inte driker ur vattenkoppar så hon har två vattenhinkar! Tack igen! :D
 
Varför inte saltsten? Sätt upp på boxväggen eller lägg i krubban...
 
Mina hästar rör aldrig saltstenarna, (har 2 olika sorter )
Därför ger jag dem 1 msk grovt salt i kraftfodret dagligen.
Man kan köpa en säck på Granngården, det blir mkt billigare än mataffären.
 
Det är mycket billigare att köpa på t.ex Granngården.
 
Tack så mycket! Hon har saltsten i boxen men behöver mera salt enligt foderstaten som jag har fått utträcknad av en foderexpert!
Oki vad kostar en säck salt på granngården då?
 
Det finns 10 kg säckar, men jag kommer faktiskt inte ihåg vad de kostar, det var ett tag sen jag köpte.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 286
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: lillan222
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
562
Senast: Ray
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
726
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp