Sandstrand att rida på

Miiikaela_

Trådstartare
Efter att åter igen sett fantastiska bilder på ekipage som galopperar på en strand blev jag så sugen. Så jag tänkte höra om det är någon som vet någon längre sandstrand i västra götaland, övre delarna av halland kanske? :) Bara man vet var det finns så kan man ju ringa kommune och fråga om det är okej att rida där.

Vi kan ju fylla på med stränder från övriga landet också om det är någon anna som vill ha tips.
 
Övre delen av halland finns ju jättemycket stränder! det är ok att rida på stränder 16sept till 14 maj
http://www.falkenberg.se/1/uppleva-...r-for-strander-och-insjobad.html#.VCFlWf-KCHs

själv rekommenderar jag långasand i falkenberg.
http://www.badkartan.se/047805/Långasand
fantastiskt fin speciellt när det är lågvatten


Jo falkenberg vet jag bjuder på ett helt gäng fina stränder. Hade tänkt ta mig dit men hade gärna hittat något lite närmare att ta däremellan :)
 
Du kan rida på stranden i Stenungsund. Så länge inte lektionshästarna går i hagen.
DSCN1547_redigerad-1.jpg
 
Det är lektionshästarnas sommarhage. Vår, höst och vinter står grinden öppen och det är helt okej att rida där. Du kan se fler bilder på Stenungsunds Ridklubbs hemsida. Det är väldigt trevligt underlag på stranden, har ridit många dressyrpass där. Ridskolan brukar lägga vissa av lektionerna där på sommaren trots att de går andra hästar lösa i hagen. Viken heter Jordhammarsviken. Den ligger längre in på den vägen som ridskolan ligger på.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 798
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej igen, Tate här! Jag behöver er hjälp, jag har så många tankar men kommer ingen vart. Det är så att jag har hittat en hund, en...
Svar
3
· Visningar
1 312
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 403
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp