Sängstomme till 120-madrass?

Red_Chili

Trådstartare
Jag blir tokig! Idag får jag hem en 120cm-madrass. Det hade varit trevligt att ha en sängstomme till den också och inte bara ha den på ben. Meen, det verkar ju vara snudd på omöjligt att hitta? Eller är jag bara dålig på att leta?

Var finns det sängstommar till 120-madrasser?
 
Sv: Sängstomme till 120-madrass?

Jag hittar sådana på hemsidorna för t.ex. Jysk, Mio och Sova. Borde rimligen finnas i deras butiker också eller kunna beställas.

Glöm inte Blocket heller om du vill komma billigt undan.
 
Sv: Sängstomme till 120-madrass?

Du får snickra en egen! ;)

Jag misstänker att det är stor risk att den då skulle braka ihop när den inte ska det :p

Till er andra: Tack för tipsen, ska kika runt på en gång! Kollade idag på ikea men blev knäpp av att allt verkade vara 90, 160 eller 180cm.
 
Sv: Sängstomme till 120-madrass?

Du är dålig på att leta! Förutom de som redan nämns har IKEA flera modeller i 120.
 
Sv: Sängstomme till 120-madrass?

Ikea har väl inte alls flera modeller i 120. Jag lyckas faktiskt bara hitta en enda på hemsidan nu. Däremot har de haft några stycken tidigare (Malm bl.a.) med lite tur går de kanske att få tag i på Blocket.
 
Sv: Sängstomme till 120-madrass?

Du är dålig på att leta! Förutom de som redan nämns har IKEA flera modeller i 120.

Nix Ikea har inga sängstommar i 120, jag har frågat på plats, däremot finns det några/någon fristående som är till 180 säng som ändå kan funderar till 120 säng med då är det bara sänggavel. Vi har oxå letat lite eftersom sonen ska få en 120 säng rätt snart, men däremot jysk har vet jag...

Men vi lutar åt att bara hitta en sänggavel och sedan ha ben i andra ändan, det blir lätt så äckligt i sängstomme på sidorna.
 
Sv: Sängstomme till 120-madrass?

Annars kan jag rekommendera en gammal spegeldörr, blir skitsnygg som sänggavel!
 
Sv: Sängstomme till 120-madrass?

En gammal kökksoffa på 120 borde man också kunna hitta - de blir jättefina huvudgavlar och ibland kan man även använda utdragsdelen som fotgavel.

Min är 160.
004-1.jpg
 
Sv: Sängstomme till 120-madrass?

Ikea har väl inte alls flera modeller i 120. Jag lyckas faktiskt bara hitta en enda på hemsidan nu. Däremot har de haft några stycken tidigare (Malm bl.a.) med lite tur går de kanske att få tag i på Blocket.
Ah, förlåt mig, då har de nyligen tagit bort de ur sortimentet då. Vi köpte ny säng för inte sådär jättelänge sedan och då fanns det flera modeller som kom i 120 också. Fler än som kom i 140, vilket vi har så jag vet att jag kollade på flera modeller som kom i 120.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 811
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Blossom
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 410
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 516
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vem hjälper hjälparen?
  • Trött och arg
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp