Schockemöhles nya..

axel

Trådstartare
Den skulle jag vilja betäcka med ngn gång
Är det ngn som har info om avgifter?
 
Eftersom den är 2 år nu, så lär den vara med i hingstprogrammet nästa år. Men Schockemöhle brukar ofta bara ha hingstarna något år sedan sälja vidare, de som finns kvar är bara de hingstarna som blir en hit bland stoägarna.
För att kunna använda den i Sverige, så måste du vänta tills han är 4 år. Så han har gjort alla proven. Har du otur så finns han inte kvar i hingstprogrammet 2016.
Kan tänka mig att han kommer att kosta 800-1000 Euro att betäcka med (2015).
 
Om man inte tvunget ska registrera avkomman i SWB så kan man använda honom 2015, dvs om han står till förfogande för avel.
 
Hur villiga är Schockemöhle att skicka till Sverige på de hingstar de har som de inte marknadsför genom Flyinge? Nu vet man ju inte vilka de väljer att ha tillgängliga genom Flyinge nästa år men ifall man skulle vara intresserad av någon av de andra?
 
Hur villiga är Schockemöhle att skicka till Sverige på de hingstar de har som de inte marknadsför genom Flyinge? Nu vet man ju inte vilka de väljer att ha tillgängliga genom Flyinge nästa år men ifall man skulle vara intresserad av någon av de andra?
Det bros lite på vilken hingst. De mest populära hingstarna skickas inte doser till utlandet. Det är helt och hållet beroende på vilket hingst..
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 669
Senast: Skjøldur
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 902
Senast: Freazer
·
Utrustning Behöver nya stövlar -måste vara mjuka, ej ha ngn snörning & rätt billiga… Hjälp tack
Svar
5
· Visningar
547
Senast: zarmino
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp