Selektionssto e. electro

Status
Stängd för vidare inlägg.

vicky417

Trådstartare
Är nu dags för mig att försöka få en avkomma mitt älskade sto efter electro. Selektionssto där helsystern givit riktigt bra avkommor. https://www.blup.se/sv-SE/horses/120287-elvira-45-swb

Positivt: Psyke, Skritt och Trav, Hoppar med bra teknik
Negativt: Byggd i nedförsbacke, galoppen

Just nu klurar jag på Copycat och Favorit Ask. Behöver all input jag kan få.
 
Favorit Ask tycker jag låter som en väldigt bra idé! Stor, förvärvningssäker och bra temperament:up:

Isåfall är de bara seminstation som måste väljas/kontaktas. Stationen jag tänkt använda tar inte emot ston denna säsong. Vet inte om gränsbo tar emot semin från eklunda
 
Isåfall är de bara seminstation som måste väljas/kontaktas. Stationen jag tänkt använda tar inte emot ston denna säsong. Vet inte om gränsbo tar emot semin från eklunda
Varför skulle de inte göra det? Jag har bokat mitt sto med Ironman via Gränsbo, men de erbjuder ingen uppstallning.
 
Har nu beslutat mig för Copycat då uppfödaren rekomenderade cornet oblensky blodet på henne. Blir därför AI istället för FAI (Favorit ask) också vilket känns att föredra då damen trots allt är till åren. Skall bli en häftig upplevelse o håller tummarna för att hon ta sig
 
Favorit Ask är tillgänglig på TAI, alltså färsk transportsperma, men jag förstår om du vill ha så färskt som möjligt om hon är äldre:)
 
Idag bär det av till Gränsbo för baktprov m.m. Äntligen är vi igång! Hoppas allt ser bra ut o att hon får grönt ljus!
 
Då var vi en bit på vägen. Inseminerades i fredags 28 April, och var igår nere på koll, alltså på valborg. Allt såg bra ut! Så nu blir de en mycket nervös väntan till 17 dagars kontrollen.... :nailbiting:
 
Eftersom du gjort ditt hingstval stänger jag tråden.

Du är välkommen till tråden om årets betäckningar och sedan förhoppningsvis till tråden som kommer att skapas om stona som blivit dräktiga i år.

Görel moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi funderar på att betäcka vårt sto till våren då vi känner att det är sista chansen med tanke på åldern och då hon inte fått föl förut...
Svar
18
· Visningar
1 701
Senast: vicky417
·
Avel Behöver lite tips och hjälp med hingstförslag till mitt sto inför nästa säsong. Lite tidigt ute, men jag vill vara väl förberedd och ha...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: Dressyren
·
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 207
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Har lite lösa funderingar på att ev betäcka mitt xx sto. Be my chief - music streak. ca 161 cm...
2
Svar
21
· Visningar
2 991
Senast: rostad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp