Senast tagna bilden IX

Lilla pälslösa snorkfröken. :love:

yX8CV21.jpg
 
Och sedan en bild som är en favorit, även om den inte är lika "häftig" som de andra...
Grejen är den att när Aysu kom till mig så kunde hon inte skritta, inte ens om man försökte tvinga henne genom att ha ut henne i blåbärsris eller rejält kuperad terräng. Hon hade som ett hål rakt in i baksidan av ena låret pga en muskelskada och var i allmänt uselt skick (som vissa av er säkert minns). Stel passgång var hennes gångart och jag hoppades mest att hon skulle kunna leva ett bra vardagsliv.

Så fort jag bantat ner henne något så åkte vi till "min" fysioterapeut och ett halvår senare var "hålet" i låret borta, kroppen bra igen och Aysu kunde börja springa lure coursing. Därefter har hon visat sig att hålla för betydligt mer än bara vardagsliv. Hon är en av landets absolut bästa salukis på tävlingsbanorna, älskar full fart varje dag och fortfarande, några år efter att hon kom till mig så är hon i så bra fysisk form att det är lätt för henne att använda hela kroppen och skritta även på platt mark. Att hon nu är i sådan ålder att hon borde "vara lite stel och börja springa dåligt" har hon struntat i fullständigt. Hon är i fantastisk fin form och den här bilden är något av ett bevis på det. Sedan att hon ser lite skum ut... tja.. hon är sådan ;)
18056420_831534166994965_3820972024292356342_o.jpg
 
Helt fenomenala bilder @Red_Chili :love:
Tack! :D tyvärr var det väldigt kallt på stranden och kameran bråkade massor, men jag är ändå väldigt nöjd med flera av bilderna och vill absolut tillbaka för att fotografera mer!

Någon gång ska jag ha en saluki. :o Dina hundar är så otroligt fina @Red_Chili, och vilka fantastiska bilder :love:
Om du vill ha saluki någon gång, hojta till då så kan jag hjälpa dig att hitta en riktigt bra :) Det finns stora variationer inom rasen och många uppfödare med varierande kunskapsnivå och olika mål, så det kan vara jättesvårt med köp av saluki för den som inte är väl insatt i rasen sedan tidigare. Och tack för de fina orden om mina dårar och bilderna :D
 
Om du vill ha saluki någon gång, hojta till då så kan jag hjälpa dig att hitta en riktigt bra :) Det finns stora variationer inom rasen och många uppfödare med varierande kunskapsnivå och olika mål, så det kan vara jättesvårt med köp av saluki för den som inte är väl insatt i rasen sedan tidigare. Och tack för de fina orden om mina dårar och bilderna :D

Tack så mycket, ska komma ihåg det! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
48 49 50
Svar
981
· Visningar
64 794
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
388
Senast: Tajger
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp