Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, ja! Jag gick 5km. Hundarna var lösa i princip hela tiden. Valpen... ja hon sprang i cirklar runt mig nästan konstant. Har ingen aning om hur långt hon sprungit, men hon har anledning att vara trött nu åtminstone ;)
Jag hoppas också att du hinner ut med kameran!

Utan ungtiken hemma så blir tyvärr inte hundarna här så springiga av sig. Gammeltiken och skägget är såååå nöjda med att bara traska på längs vår sida nu utan ett yrväder som jagar på dom. Och Axi här är ju som ett socialt lim vid sidan!
Verkar vara så bekvämt med hundar som rastar varandra :D
 
Utan ungtiken hemma så blir tyvärr inte hundarna här så springiga av sig. Gammeltiken och skägget är såååå nöjda med att bara traska på längs vår sida nu utan ett yrväder som jagar på dom. Och Axi här är ju som ett socialt lim vid sidan!
Verkar vara så bekvämt med hundar som rastar varandra :D

Det är både bekvämt och lite läskigt ;) Jag går ju ytterst sällan helt avslappnat när de är lösa utan har hela tiden öron och ögon öppna. Tycker jag mig höra något som inte är hundarna så kopplar jag, jag kan få för mig att färgmarkeringar på träd eller vägskyltar är människors jackor/mössor och kopplar hundarna osv.

Idag fick vi syn på en schäfer i skogen, den gick lös med sina ägare och varken hund eller ägare verkade ha en blekaste aning om att vi stod ca 100m bort i skogen. Jag hade då sett att mina hundar reagerat på något, kopplat dem och kort därefter såg jag schäfern på håll så vi gick bort från stigen för att inte behöva vara med om ett trångt möte. Det är väldigt vanligt att det blir så att jag kopplar hundarna och går undan samtidigt som andra inte verkar varken se eller höra oss, men de behöver väl inte gå med ögon i nacken på samma sätt som mig antar jag.

(roligast var dock en man som vi mötte på en skogsväg, han hade en yorkshireterrier i flexi som la sig på marken och tokstirrade på mina hundar. Mina hundar blev rastlösa och jag sa åt husse att hans hund provocerade mina, att det skulle underlätta för oss om hans hund inte stirrade. "Jaha, ja, det är svårt för mig att kontrollera det!" sa han. Jag tänkte sedan att det nog var bra att han inte hade en mer krävande hund :p )
 
Det är både bekvämt och lite läskigt ;) Jag går ju ytterst sällan helt avslappnat när de är lösa utan har hela tiden öron och ögon öppna. Tycker jag mig höra något som inte är hundarna så kopplar jag, jag kan få för mig att färgmarkeringar på träd eller vägskyltar är människors jackor/mössor och kopplar hundarna osv.

Idag fick vi syn på en schäfer i skogen, den gick lös med sina ägare och varken hund eller ägare verkade ha en blekaste aning om att vi stod ca 100m bort i skogen. Jag hade då sett att mina hundar reagerat på något, kopplat dem och kort därefter såg jag schäfern på håll så vi gick bort från stigen för att inte behöva vara med om ett trångt möte. Det är väldigt vanligt att det blir så att jag kopplar hundarna och går undan samtidigt som andra inte verkar varken se eller höra oss, men de behöver väl inte gå med ögon i nacken på samma sätt som mig antar jag.

(roligast var dock en man som vi mötte på en skogsväg, han hade en yorkshireterrier i flexi som la sig på marken och tokstirrade på mina hundar. Mina hundar blev rastlösa och jag sa åt husse att hans hund provocerade mina, att det skulle underlätta för oss om hans hund inte stirrade. "Jaha, ja, det är svårt för mig att kontrollera det!" sa han. Jag tänkte sedan att det nog var bra att han inte hade en mer krävande hund :p )

Människor alltså :banghead: när vi var i skogen för någon vecka sen gick hundarna lösa framför oss och stannade plötsligt så vi kallade in dom och kopplade dem. Då är det en gubbe längre fram som ska börja predika om att hundarna inte ska vara lösa, att det finns hundrädda människor osv. Jaha, men vi kallade ju in våra hundar? Vi åker ju till skogen för att de ska få vara lösa men nej ser du, det var INTE därför man åkte till skogen :banghead:

Det roliga är att det finns en del människor där som inte har koll på hundarna och vissa som är lösa rusar fram, men man behöver ju inte skälla på dom som faktiskt har pli på sina :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
64 150
Senast: Nepenthe
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 528
Senast: Ajda
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
40 627
Senast: Exile
·
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
467
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ögonlapp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp