Senior och junior på samma ponny?

xDollyx

Trådstartare
Såå, funderade lite på om jag ev skulle kunna tävla med min medryttarponny i framtiden. Eller ställa upp utan att tävla, men iaf rida program.

ANYHOO, ponnyn har ju en juniormatte som tävlar hoppning, och vi har ju inte bestämt något än, utan tanken bara slog mig eftersom detta säkert inte är den sista medryttarponny jag kommer ha.

Någon som vet hur det funkar om senior och junior tävlar samma ponny, men olika grenar då såklart. Går det ens?
 
Jadå, inga problem. Ni kan tävla samma grenar också. Men du som senior kommer tävla ponnyn i storhästklasser och junioren i ponnyklasser. Tidigare gick det inte men nu går det. Tävla på!
 
Som Lingon säger är det bara att köra på! Min ponny tävlas både av mig bland stora hästar i dressyr och av junior i både dessyr och hoppning :).
 
Jag hade samma tanke med min. Det vill säga att ponnyn skulle tävlas i dressyr i storhästklasser med mig, och i hoppning i ponnyklasser med en mindre tjej. Nu blev det inte så av helt andra skäl (hon fick en annan medryttarponny som hon får rida mycket mer på och mycket mer självständigt, samtidigt som det är mycket närmre där hon bor, så det förstår jag absolut och inga hard feelings mellan oss), men med rätt barn kanske det kan bli aktuellt någon gång i framtiden ändå.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 728
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 051
Senast: Cambrie
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 394
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp