Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Prat/Snack/Övrigt/whatever är ok men prettyplease inte Vuxen. Får bara associationer till ordet Vuxenmys... Myspinne. MysBuke.
Annars har jag haft noll problem med Senior och tycker det är ett bra namn. Jag började att vara här som 12åring på Ungdom då det var mer vanligt att hänga på forum men nu är det så mycket andra sociala medier att hänga på. Då funkade tre forumkategorier(nu två ) som fylldes med trådar men nu känns det mer som att alla egentligen skulle kunna vara en. Fast det kanske är bra att behålla lite uppdelning ändå... ungefär som det är :P
 
Jag tycker just nu att det lutar åt att Ungdom är kvar som det är. Det blir alltså ingen sammanslagning eller annan uppdelning.

Det i sin tur innebär att Senior, tycker jag och tydligen rösterna, behöver ett liknande namn jämfört med vad det har idag.
Människa, Allmänt, Livet, Mänskligt, Agora och Prat känns mindre passande, de skulle nog passa bättre om man slog ihop ungdom och senior.

Jag har blivit medveten om att många kopplar Vuxen till annat än den ursprungliga betydelsen, precis som Senior har en annan betydelse.

Jag tror mig ha en lösning på detta, som jag funderat på i några dagar, jag behöver fundera lite till, men snart är det dags för namnbyte.
 
Som förändringsobenägen tant tycker jag inte att det är något av alternativen som är bra. Laga inte det som inte är trasigt.

(Minns när gruppen Triple 'n touch hade namntävling och förslaget som vann var att behålla gamla namnet.)

Jag tycker inte att senior är pensionsmässigt. Vem i yngre medelåldern eller strax äldre än ungdom kopplar ihop det med gamlingar??

Vuxen känns bara fjantigt. Som i vuxenmys, vuxenpoäng etc. NEJ!
Människa - i motsats till vaddå? Alla som skriver på forumen är människor.

Senior, med forumbeskrivningen, är perfekt.

Ändra ditt beslut @Gunnar. Please!

Instämmer till 100% med @tanten! Laga inte det som inte är trasigt!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 780
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 198
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 836
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 714
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp