Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

Ämelie

Trådstartare
Nån som vet vilket storlek på häst som verudus senskydd i stl S och Eskadron ponny passa på? Kan nån av de tänkas passa på ett fullblod på 157cm i mkh? Bi som har skydden vilken storlek på häst har ni?

Verudus i stl M är för stort och eskadron i stl Full är också förstora :(

Men det känns ju dumt att man måste köpa ponnyskydd till en Häst :confused:

Eller vet ni några andra BRA märkes skydd som är stl cob?
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

Hmm.. besvärligt:crazy:
Jag tror att eskadron ponny kanske blir lite låga, men de beror ju som sagt på hur långa och hur kraftiga ben hästen har..
Finns de inte någon kompis som har skydd, så du kan prova ponnystl?
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

Nope, tyvär har jag inte så mkt ponnykompisar ;)
Men jag skulle få köpa eskadron skydden för att prova på hästen och lämna tillbaka om de inte passade. Bara det att jag redan lämnat tillbaka 2 senskydd som inte storleken passade på (tror de hette lami-cell eller nåt) Verudus hade hon inte hemma i stl S så de kunde jag inte få prova :(

Hästen har riktiga tännsticksben :p Tunna men långa! Fast för korta för fullskydd :(
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

om de är för korta för fullskydd tror jag eskadrons ponny blir bra, hellre att de är ngn cm för korta o sitter bra i övrigt.
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

Har i många märken (dock ej Eskadron) köpt ponny till mina små halvblodsston med ganska smala ben och det har blivit perfekt!
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

Jag tror mer på Veredus än Eskadron, där är lite större.
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

men oj, hur smala ben har h*n?

jag har ett par veredus storlek S, som itne alls funkar på min ponny :p
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

Så korta är inte eskadrons ponny.
Har de till min maxade d-ponny, och hon har ändå ganska långa ben.
De sitter perfekt. :D
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

hur kraftig ben har din ponny :eek: ! Min pålle på 170cm med ganska grova ben kan ha S.....
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

inte ett dugg kraftiga ben, :smirk: han har small/pony på allt annat när det gäller ben, men dom funkade iaf inte, dom skyddar inte hela om man säger så
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

haha jag tycker dom är typ jätte små/smala :crazy: ( om det nu är veredus du snackar om. )
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

Det beror på väl, ni kanske har olika modeller på verudus skydden? :idea:

Jag är intresserad av de med läderinsida, nån av er som har dom?
 
Sv: Senskydd Verudus/Eskadron?? Storlek??

men han har ju rejäla ben din pålle, o eskadron i ponny skulle aldrig gå på min stora heller.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
543
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
429
Senast: sweep
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 002
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 932
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp