Bukefalos 28 år!

**Shettisar kan**

G

gonkan

Måste bara skryta lite om den rasen. Ni som har Ridsport kanske har läst om att i Halland har de haft talangjakt för 2 åriga ponnyer. och där på 2:a och 3 plats kom det shettisar :D :D Kan nämna att lite extra stolt är jag eftersom 2 Slättens Indra är uppfödd här hemma ;) och alltid kul med köpare som sysselsätter sina shettisar.. Så pratar inte skit om shettisar de slår även de större raderna när det gäller :angel: :angel:
 
Haha.....guuud va kul :bump:, vänta bara tills min lilla typ kommer ut på banorna...så ska de plockas priser :p :D
 
Vem har pratat illa om dom?Bra grundmaterial och rätt fostran och träning ger bra ponnyer oavsett ras! ;)
 
Visst kan shettisar! Har en blivande treåring som hoppar kanonfint. Bara hoppas han kan visa det på treårstestet också! :smirk:
 
Vi är nyblivna fodervärdar till en shettis. Jag har aldrig ridit ponny eller sysslat med ponnys för att jag var för lång (och för att ridskolan bara hade halvblod). Det jag har hört om shettisar är att de är små illvilliga saker som bits i ena änden och sparkas i den andra, äter allt och hur mycket som helst och är svåra att uppfostra.
Vår foderponny är helt underbar! :love: Väluppfostrad, lätt att ha med att göra, äter inte alls mycket och lämnar ofta mat. Det är egentligen min man som är fodervärd och han ska köra ponnyn så småningom, men nu är hon jogging-ponny och hon är så snäll och så lydig att jag önskade att mina stora hästar var shettisar i större kostym! :love:
 
Var det ingen som såg Fonzi under Flyinge dagarna?!? :confused:...där snackar vi shettis som kan. :D...passage, buga,stegra på komando, vinka till publiken, spela död, agility...you name it!!!

Skrevs en artikel om flyinge dagarna i förra numret av Ridsport.....
 
jag vet en shettis som har / hade placeringar i olika klasser över stora hästar. Dock bara på D-tävling ¨då som jag vet.
Slog både araber, quarterhästar och vuxna ryttare. Ryttaren var ju inte gammal.. :)

Kan skryta med att jag red den shettisen i ett par år :p (inte tävla)
 
Nope jag var inte nere på flyinge dagarna . men det är alltid kul när folk ser att de är jätte duktiga och trevliga ponnyer. Är din ponny efter Dirk??? Är den det så kan den säkert springa fort på travet med vet en del avkommor efter han nämligen som går bra på travet har en själv bla *S* Våran ena shettis kan faktiskt skänkelvikning galoppombyte och bakdelsvändiningar :rofl:osv :rofl:
 
Yes, min är efter Dirk vd Achterdijk Rs 312, kan förstå att han har en del avkommor på travet, tror min hade passar perfekt dit.
Får väl se om jag lånar ut honom till någon liten kusk som vill tävla trav el. om jag börjar tävla körning med honom själv!!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 058
Senast: YorkWann
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 660
Senast: alazzi
·
Foder & Strö Jag har en 13-årig D-ponny som jag tycker ser lite tjock ut. Man känner revbenen som man ska på ovansidan av magen, men när man t.ex...
Svar
15
· Visningar
2 303
Senast: jemeni
·
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
2 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp