Shop to you drop, del 4

Jag vet inte ens vad man använder en dummy till :o
Det är för apportering. Istället för att träna med riktigt vilt så tränar man med dummies :D Inte lika jobbigt för oss människor.
tumblr_oziy90BfMc1s6orxfo1_1280.png

tumblr_oziy90BfMc1s6orxfo2_r1_1280.png

Du ska se mina hundar när man tar fram en dummy, de blir helt tokiga av glädje :rofl:
 
Jag gillar Paw of Sweden för dummies. Dom trycker på dummiesen och det finns en massa olika varianter och fina färger. Dom har en bild där en labbe simmar med en dummie så antar att dom flyter?

Edit: Var tvungen att kika och dom skriver att dom fungerar bra vid vattenarbeten så då borde dom väl flyta?
 
Jag har köpt mina hos Dummies - deras standardversion som ser ut såhär
11036024-origpic-813e10.jpg

ska enligt deras hemsida flyta! Jag har just den sorten men har inte vågat testa eftersom en viss hund inte hämtar så bra i vatten och jag vill ha kvar dom så länge som möjligt :meh::D

Standard går dessutom att få med namn :D Och så även Speedy ju, som även dom ska vara flytande :)
Bind fast i fiskespö och kasta ut i vattnet. Hämtar inte hunden kan du veva in den :D
 
Oooh, såg att chipet får hem lila spårselar nästa vecka. Jag har spanat efter nya selar ett tag och vill gärna ha lila.

Undrar dock om meshtyget kan skava på pälsen?

(Korthåriga hundar, har hittills bara haft neoprenfoder i sina delar.)
 
Nagon som klamt pa / har line selen / half front selen fran non-stop?
Behover ha promenad sele till valpen men vill inte lagga jatte pengar innan han vuxit till sig mer. Skulle aven vara super om man kan fuska till det att anvanda till skyddet ett tag, han ar inte sarskilt serios annu... Han kommer biffa till sig rejalt fortfarande.
Hunden ar en Dobermann pa 7 manader.

Nagra andra tips?
Jag onskar nagot som ar sakert / bekvamt da han kan dra en del :devil: och vill ha rejalt med utrymme vid armbagen da jag tycker manga ar for korta / tranga dar.
 
Funderar på att shoppa en stålbur. Vilket märke tycker ni har de stadigaste? Gillar inte när de är rappliga eller dörren svår att öppna. Jag hade en från Jula för längesen som var just så, den blev valpkoja utan dörr istället och slängdes sen..Alltså en sån ihopfällbar bur för tävling/utställning. :)
 
Jag skulle behöva köpa en GPS till när jag spårar, behöver en för att se hur långt spår jag lagt och så att jag inte korsar spåret på vägen tillbaka... blir så störigt att behöva lägga nytt spår för att jag korsar det. :banghead: Behöver inte vara något fancy, utan något som visar hur långt jag gått och vart jag redan har traskat.
 
Jag skulle behöva köpa en GPS till när jag spårar, behöver en för att se hur långt spår jag lagt och så att jag inte korsar spåret på vägen tillbaka... blir så störigt att behöva lägga nytt spår för att jag korsar det. :banghead: Behöver inte vara något fancy, utan något som visar hur långt jag gått och vart jag redan har traskat.
Spelar väl ingen roll att du korsar ditt eget spår, så länge du har koll på vart?
 
Jag skulle behöva köpa en GPS till när jag spårar, behöver en för att se hur långt spår jag lagt och så att jag inte korsar spåret på vägen tillbaka... blir så störigt att behöva lägga nytt spår för att jag korsar det. :banghead: Behöver inte vara något fancy, utan något som visar hur långt jag gått och vart jag redan har traskat.
Jag använder appen Dogtracks, har du testat den?
 
Vill helst inte hålla på och korsa spår såhär i början, sen om andra korsar spåret så spelar det ju ingen roll såklart.
Ah, jag gör som inom så mycket annat och börjar i en krånglig ände, med en massa korsningar, spetsar och annat bus så fort hunden har fattat att den spårar människa ;)
 
Ah, jag gör som inom så mycket annat och börjar i en krånglig ände, med en massa korsningar, spetsar och annat bus så fort hunden har fattat att den spårar människa ;)

Haha! Ja, hade jag varit tillräckligt duktig för att komma ihåg exakt vart jag går (svårt nog även fast jag märker ut med klädnypor) så hade det kanske fungerat. :laugh: Floki har spårat väldigt lite än så länge och vi kör bara på vinklar och någon spets än så länge.
 
Haha! Ja, hade jag varit tillräckligt duktig för att komma ihåg exakt vart jag går (svårt nog även fast jag märker ut med klädnypor) så hade det kanske fungerat. :laugh: Floki har spårat väldigt lite än så länge och vi kör bara på vinklar och någon spets än så länge.
Innan du har gps så se till att hålla dig utefter en väg så kanske du slipper korsa. Typ gå in 50 m, gå sen parallellt med vägen så långt du vill och sedan ut till vägen... behöver ju vara hyffsat bra terräng och skog så man ser vägen. Har ett par kompisar med gps från garmin som de använder vid spårläggning, jag kör med hundpejlen om det behövs men oftast bara telefonen. :D
 
Innan du har gps så se till att hålla dig utefter en väg så kanske du slipper korsa. Typ gå in 50 m, gå sen parallellt med vägen så långt du vill och sedan ut till vägen... behöver ju vara hyffsat bra terräng och skog så man ser vägen. Har ett par kompisar med gps från garmin som de använder vid spårläggning, jag kör med hundpejlen om det behövs men oftast bara telefonen. :D

Brukar köra med den när jag inte kan få appen att fungera! Lär behöva köpa GPS sen ändå, då det kommer att bli en hel del långa spår och jag är värdelös på att inte gå vilse. :o
 
Fungerar så länge mobilen fungerar, men det gör den inte alltid ute i skogen. :laugh:
Aha! Har aldrig haft problem med den faktiskt men har hört att den inte alltid är toppen. Jag köpte iallafall en garmin oregon 700 som jag delvis tänkte använda till spår. Har inte testat den dock eftersom vi inte spårat nått i år, bara använt den när vi vart ute med fyrhjulingen än så länge men den verkar bra. :)
 
Nu vore det väl själva fasen om de inte ser fluffiga ut! :nailbiting:

Kw3wYmh.jpg
Kan man vara kär i ett shampoo? :love:

Ingen förebild på valpen men det blev stor skillnad! :up:

lPklwzf.jpg


Syns inte riktigt på bild men Alpina blev dubbelt så bred och gick från vg till ck på två veckor! (Visserligen annan domare. Men ändå.. ;))
Före:
cCbJllI.jpg

Efter:
LRifarT.jpg


Men det bästa var att det var så enkelt att använda! Jag brukar ha problem med att shampoot inte går ner i hårbotten när pälsen är så tjock men det var inget problem med detta! Även superenkelt att skölja ur! :bow:

Nu är största problemet vad jag ska göra av alla mina gamla shampoon! Vill inte använda något annat nu ju! :rofl:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 711
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 934
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp