Shop to you drop, del 4

25130057_1656657244414626_1393938610_o.jpg


Idag kom nya regntäcket, sitter som en smäck, bra synlighet, får se hur det står emot skånskt vinterregn.
Tjusigt! Var har du köpt det?
 
Sitter och kollar på hundbäddar nu, igen. De bäddar jag kollar på är ca 70x85cm.
En riktig BiaBed: 679kr
Hööks kopia: 499kr
Biltemas (som är 70x80cm) 259kr

Jag gillar tanken på att ha en riktig bia. Materialet känns trevligt, verkar tillverkas i något inte allt för miljövidrigt material osv. Håller de verkligen bättre än kopiorna? Är det värt att köpa en "riktig" jämfört med någon av de billigare?

Jag har en från Hööks och en från Biltema idag, den sistnämnda är väääldigt trasig (inte bara i sömmarna, utan även mitt på) men jag kan ju inte helt säkert säga att det är pga sämre kvalitet, det kan ju vara så att Ebrah varit mer hårdhänt med den bädden...

(Ett alternativ är förstås att titta på blocket efter någon i rätt storlek till bra pris som är hel och fin i sömmarna, men det känns inte helt enkelt att faktiskt hitta något sådant)
 
Sitter och kollar på hundbäddar nu, igen. De bäddar jag kollar på är ca 70x85cm.
En riktig BiaBed: 679kr
Hööks kopia: 499kr
Biltemas (som är 70x80cm) 259kr

Jag gillar tanken på att ha en riktig bia. Materialet känns trevligt, verkar tillverkas i något inte allt för miljövidrigt material osv. Håller de verkligen bättre än kopiorna? Är det värt att köpa en "riktig" jämfört med någon av de billigare?

Jag har en från Hööks och en från Biltema idag, den sistnämnda är väääldigt trasig (inte bara i sömmarna, utan även mitt på) men jag kan ju inte helt säkert säga att det är pga sämre kvalitet, det kan ju vara så att Ebrah varit mer hårdhänt med den bädden...

(Ett alternativ är förstås att titta på blocket efter någon i rätt storlek till bra pris som är hel och fin i sömmarna, men det känns inte helt enkelt att faktiskt hitta något sådant)
Skumgummit är stadigare i de äkta bäddarna, annars upplever jag absolut inte att de är värda prisskillnaden!
 
Sitter och kollar på hundbäddar nu, igen. De bäddar jag kollar på är ca 70x85cm.
En riktig BiaBed: 679kr
Hööks kopia: 499kr
Biltemas (som är 70x80cm) 259kr

Jag gillar tanken på att ha en riktig bia. Materialet känns trevligt, verkar tillverkas i något inte allt för miljövidrigt material osv. Håller de verkligen bättre än kopiorna? Är det värt att köpa en "riktig" jämfört med någon av de billigare?

Jag har en från Hööks och en från Biltema idag, den sistnämnda är väääldigt trasig (inte bara i sömmarna, utan även mitt på) men jag kan ju inte helt säkert säga att det är pga sämre kvalitet, det kan ju vara så att Ebrah varit mer hårdhänt med den bädden...

(Ett alternativ är förstås att titta på blocket efter någon i rätt storlek till bra pris som är hel och fin i sömmarna, men det känns inte helt enkelt att faktiskt hitta något sådant)
Athena har haft sin biltema kopia i 2 1/2 år nu :o dvs sen hon kom hit som 3 mån valpskit :angel:. Ända skadan hittills är ett hörn som hon inte kunde låta bli när tänderna kliade :D, så jag måste bara inflika att jag är positivt överraskad över kvaliteten på sömmarna :)
 
Sitter och kollar på hundbäddar nu, igen. De bäddar jag kollar på är ca 70x85cm.
En riktig BiaBed: 679kr
Hööks kopia: 499kr
Biltemas (som är 70x80cm) 259kr

Jag gillar tanken på att ha en riktig bia. Materialet känns trevligt, verkar tillverkas i något inte allt för miljövidrigt material osv. Håller de verkligen bättre än kopiorna? Är det värt att köpa en "riktig" jämfört med någon av de billigare?

Jag har en från Hööks och en från Biltema idag, den sistnämnda är väääldigt trasig (inte bara i sömmarna, utan även mitt på) men jag kan ju inte helt säkert säga att det är pga sämre kvalitet, det kan ju vara så att Ebrah varit mer hårdhänt med den bädden...

(Ett alternativ är förstås att titta på blocket efter någon i rätt storlek till bra pris som är hel och fin i sömmarna, men det känns inte helt enkelt att faktiskt hitta något sådant)
Har bara haft ”riktiga” biabed, den jag har nu köptes 2005 eller 2006 - jag tycker den ser ut som ny så är helnöjd med den!

Ska dock noteras att jag inte kan säga ngt om kvaliten på biabädar man köper idag. Har som sagt inte köpt ngn sen 2005/2006 :p
 
Samma här,har 2 bia både gamla som gatan och en biltema ,den är nog 7 år nu och lika fin som vid köpet då ingen har ätit på den,än...........
 
Athena har haft sin biltema kopia i 2 1/2 år nu :o dvs sen hon kom hit som 3 mån valpskit :angel:. Ända skadan hittills är ett hörn som hon inte kunde låta bli när tänderna kliade :D, så jag måste bara inflika att jag är positivt överraskad över kvaliteten på sömmarna :)

Har bara haft ”riktiga” biabed, den jag har nu köptes 2005 eller 2006 - jag tycker den ser ut som ny så är helnöjd med den!

Ska dock noteras att jag inte kan säga ngt om kvaliten på biabädar man köper idag. Har som sagt inte köpt ngn sen 2005/2006 :p

Samma här,har 2 bia både gamla som gatan och en biltema ,den är nog 7 år nu och lika fin som vid köpet då ingen har ätit på den,än...........

Den biltema-bädd hon har nu är ca 1 1/2 år gammal. Varenda söm är trasig, det är ett hål mitt i den och hon har börjat attackera skumgummit i den... M.a.o. Det finns snart inget kvar av den bädden :grin: Och då har jag ändå haft den i ett stort gammalt påslakan länge, för att hon ska bädda sönder det först...

2009 köpte jag en riktig BiaBed. Den höll i 4 dagar, sedan var det hål på den, men då var det tuggade hål, inte hål från bäddning... Ebrah brukar inte bita på saker, hon bara river runt som en jävla galenpanna. Så tja, kanske..?

Ska hur som helst vänta till mellandagarna innan jag köper något nytt. Kanske dyker det upp någon bra rea eller så. Just nu lutar det åt Höökskopian eller en riktig Bia, men jag hinner nog ändra mig hundra gånger innan det blir något köp...
 
Jag har också en riktig Bia, inköptes begagnad för 8 år sedan och håller ihop bra. Kan å andra sidan bero delvis på att mina hundars favoritplats är alla ställen som inte är deras bäddar. Hanen använder den mest att kräkas i. :angel: Några små hål har uppkommit men sömmar och allt är fina trots att jag kör den då och då i tvättmaskinen på grund av tidigare nämnda vanor.
 
Har haft riktig biabädd två gånger och det funkade sådär för våra boxrar. De gnagde inte sönder nåt men de sparkade sönder kanterna när de låg utsträckta i sängen och ville göra den större. Hängde också gärna huvudet över kanten och plattade till den, och då blev det så småningom hål. Och då hade vi så vitt jag vet största storleken. Så jag tycker det beror mycket på hur hundarna vill sova.
 
Sitter och kollar på hundbäddar nu, igen. De bäddar jag kollar på är ca 70x85cm.
En riktig BiaBed: 679kr
Hööks kopia: 499kr
Biltemas (som är 70x80cm) 259kr

Jag gillar tanken på att ha en riktig bia. Materialet känns trevligt, verkar tillverkas i något inte allt för miljövidrigt material osv. Håller de verkligen bättre än kopiorna? Är det värt att köpa en "riktig" jämfört med någon av de billigare?

Jag har en från Hööks och en från Biltema idag, den sistnämnda är väääldigt trasig (inte bara i sömmarna, utan även mitt på) men jag kan ju inte helt säkert säga att det är pga sämre kvalitet, det kan ju vara så att Ebrah varit mer hårdhänt med den bädden...

(Ett alternativ är förstås att titta på blocket efter någon i rätt storlek till bra pris som är hel och fin i sömmarna, men det känns inte helt enkelt att faktiskt hitta något sådant)
Jag har en riktig bia som köptes 2012. Sen har jag tre biltema varav 2 köptes i år och 1 förra året. Två är trasiga. Sen verkar de vara sladdrigare än riktiga bian, och min äldsta föredrar helt klart den riktiga bian. Sen om det är värt pengarna vet jag inte :D
 
Svansson har två biabäddar - en som är typ 8 år och en som är 5 år kanske. Vi är så himla nöjda med dom! Svansson bäddar lite och ligger nästan alltid i bädden när han äter ben etc men inga hål eller något.

Innan han fick den nyaste hade han en biabädd som jag köpte begagnad, så då var den redan typ 8 år och höll iaf i 3-4 år till innan det gick en reva i mitten. Men sömmar, fyllning osv var fortfarande okej.

Svansson ligger också gärna med huvudet på kanten men vi har inte alls det problemet som ni @Linda_A :o Undrar varför egentligen :)
 
Har en biltemabia, sååå nöjd med den. Ingen av draghundarna ligger i den men Eurasiern sov där varje dag, bäddade och greja. Ska bli intressant att se hur den håller för en tollarvalp...:D
 
Hade två äkta BIA till mina shar-pei - efter 8 år var dom fortfarande lika fina. En skickades med en valpköpare och höll där i många år till :)
Har en liten BIA hemma nu som funnits sen Mini var valp (nästan 7 år alltså). Den ser ut som ny fortfarande. Har även en fusk-BIA (tror jag, dock ej Biltema ?) som är lika fin den.
Har dock hört att dom fått sämre kvalité på senare år och vet inte om det stämmer. Kanske sämre tråd i sömmarna eller nåt ?
 
Har en äkta biabädd från 2004 och sen ett gäng från biltema. Har aldrig haft några hundar som bäddat direkt, däremot har de sovit i dom på nätterna. Den gamla bian ser ut som ny, medans jag märker att biltema bäddarna blir slitna i botten efter ett tag... Har varit förskonad från destruktiva hundar :angel: hade vi haft det så hade det nog inte spelat någon roll vilken sort det varit.
 
Sofa Dog Wear, ett tjeckiskt företag. Hunnit prova det en promenad i ösregn och hård vind, sitter fint, håller vind och vatten. Just denna modellen har inga bensnören men känner inte att det behövs.
Ah! jag har kollat på deras hundkläder massor av gånger men aldrig riktigt kommit mig för att beställa något därifrån. Just regnkläder känns dock lite frestande, för det är så svårt att göra själv...
 
Ah! jag har kollat på deras hundkläder massor av gånger men aldrig riktigt kommit mig för att beställa något därifrån. Just regnkläder känns dock lite frestande, för det är så svårt att göra själv...
Jag som inte kan sy sånt öht tycker det var toppen att hitta regnkläder till vinthundar som kommer i stora storlekar utan att det kostar skjortan. Köpte detta täcket på utförsäljning så betalade typ 30 euro för det.
 
Ah! jag har kollat på deras hundkläder massor av gånger men aldrig riktigt kommit mig för att beställa något därifrån. Just regnkläder känns dock lite frestande, för det är så svårt att göra själv...
Har bland annat sett att den sidan har bild på en salkui i rosa regnoverall :angel:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 910
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp