Shop to you drop, del 4

Det är verkligen dags att bada hundarna nu (har skjutit på det några månader). Men den gamla hårfönen brann visst häromdagen, så då vart jag ju så illa tvungen att köpa en ny fön/blaster - en rosafärgad till makens förtret :D
 
Är det nån större skillnad på olika hopfällbara metallburar i fråga om vikt, pris och lätthet man sätter upp och fäller ihop dem? Har en canvasbur som vi hade i Stockholm, men då får vi passar honom hela tiden, för han skulle nog ta sig ut ganska lätt om han försökte. Tänker därför skaffa nåt bättre till MyDog.
 
Är det nån större skillnad på olika hopfällbara metallburar i fråga om vikt, pris och lätthet man sätter upp och fäller ihop dem? Har en canvasbur som vi hade i Stockholm, men då får vi passar honom hela tiden, för han skulle nog ta sig ut ganska lätt om han försökte. Tänker därför skaffa nåt bättre till MyDog.
Jag kollade på några som stod uppfällda vid ingången till djuraffären idag, och det var helt klart skillnad i hur tjock själva metallen är. Den ena sorten kändes himla klen och var också billigare. Jag funderar själv på att köpa en och skulle helst ha gjort det på MyDog men får inte med mig den hem på tåget tror jag.. ångrar att jag inte köpte i Helsingfors då de var stadiga och bra pris.. :banghead:
 
För att slippa släpa in en fullpackad och svintung vagn samtidigt som man håller koll så två ystra hundar inte nosar på allt och alla (eller blir bitna eller äter nått dumt). Svettandes sätta upp burarna med en hand och hålla hundarna i den andra (som nu har börjat busa med varandra) så ska jag bara hutta in båda två i vagnen, lägga packningen på taket och glida in samtidigt som alla andra flyttar på sig!

Det är min målbild iaf! Hur väl den stämmer med verkligheten kan bara framtiden utvisa.. :rofl:
Kan ju säga att den överträffade alla mina (högt ställda) förväntningar! Det var precis så smidigt som jag hade hoppats! Dessutom älskar hundarna den! :love:

BzhNc2Q.jpg
 
Är det nån större skillnad på olika hopfällbara metallburar i fråga om vikt, pris och lätthet man sätter upp och fäller ihop dem? Har en canvasbur som vi hade i Stockholm, men då får vi passar honom hela tiden, för han skulle nog ta sig ut ganska lätt om han försökte. Tänker därför skaffa nåt bättre till MyDog.

Behöver jag bur så har jag oftast canvasbur, men jag har även köpt en sån här från 4dogs.se

23722494_1532832306806896_3689798395498434869_n.jpg


Tycker den är så smidig som man kan förvänta sig att en gallerbur ska vara :). Fälls upp och ihop enkelt (möjligtvis liiite trög första gången innan man får till knixen riktigt) och lätt att bära med det medföljande handtaget.
 
Shoppade visst lite igen - skäms på mig :nailbiting:
Klickade hem två bäddar då jag blir galen på några som finns här hemma med lös kudde i botten - hundarna bäddar bort den :D
Det blev två memoryskum-"bäddar" från zooplus, som vänner till mig är mycket nöjda med. Eller rättare sagt så är deras hundar det :)
j_top_seller_1000x1000_4.jpg
Är du nöjd med dem? Funderar på en likadan själv :)
 
Är du nöjd med dem? Funderar på en likadan själv :)
Hm - jag är nöjd med kvaliten och kompisar är nöjda, men mina hundar är helt ointressede av dom :banghead: En av dom ligger i en när jag är iväg någonstans, men troligtvis bara för att jag tog bort den tidigare bädden. Köpte två så en är till salu :meh:
Mina doggs vill tydligen ha bäddar med höga kanter runt om och gärna fluff......
 
Hm - jag är nöjd med kvaliten och kompisar är nöjda, men mina hundar är helt ointressede av dom :banghead: En av dom ligger i en när jag är iväg någonstans, men troligtvis bara för att jag tog bort den tidigare bädden. Köpte två så en är till salu :meh:
Mina doggs vill tydligen ha bäddar med höga kanter runt om och gärna fluff......

Åh, så typiskt :laugh: Men det låter ju ändå som att det kan vara värt att köpa en då, eftersom ni är flera som tycker att den är bra (förutom dina vovvar då, haha) :) Synd att jag bor långt ifrån dig, för jag gissar att frakten inte blir så billig om du ska skicka den :idea:
 
Alltså, jag känner mig liiiite skadad när jag säljer det här:

bla-medium.jpg


för att köpa det här:

BB-LARGE-ROSA_ny.jpg


:D !

(jag försöker intala mig själv att anledningen är det är bra att ha ett lite större badkar för att bada aussiesarna utan att behöva paja ryggen.... sen minns jag att de badas med shampoo typ.... vartannat år :D! #pinkisnotacolouritsalifestyle)
 
Alltså, jag känner mig liiiite skadad när jag säljer det här:


för att köpa det här:


:D !

(jag försöker intala mig själv att anledningen är det är bra att ha ett lite större badkar för att bada aussiesarna utan att behöva paja ryggen.... sen minns jag att de badas med shampoo typ.... vartannat år :D! #pinkisnotacolouritsalifestyle)
Ser inga bilder?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 710
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 934
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp