Shop to you drop, del 4

Skulle behöva några nya tossor till Tinja. Hon tappade en ute på isen och trots tappra försök från min sida ( i snöstorm) hittade jag den inte.

De behöver inte vara värmande, använder de bara för att hon ska slippa snöbollar mellan tårna. Men skulle gärna skaffa några som är lite högre, med snön som är nu så fylls de liksom på ovanifrån. Några tips?
 
Skulle behöva några nya tossor till Tinja. Hon tappade en ute på isen och trots tappra försök från min sida ( i snöstorm) hittade jag den inte.

De behöver inte vara värmande, använder de bara för att hon ska slippa snöbollar mellan tårna. Men skulle gärna skaffa några som är lite högre, med snön som är nu så fylls de liksom på ovanifrån. Några tips?
Klipp/raka mellan tårna o upp till sporren så klarar hon sig.

Dobbis fd LH collie ägare.
 
Klipp/raka mellan tårna o upp till sporren så klarar hon sig.

Dobbis fd LH collie ägare.
Nej, det gör hon inte alls, trots välansade tassar. Det fastnar snö mellan tårna och nej, jag tänker inte raka av all päls mellan dem.
Jag frågar om tossor av en anledning.
 
Nej, det gör hon inte alls, trots välansade tassar. Det fastnar snö mellan tårna och nej, jag tänker inte raka av all päls mellan dem.
Jag frågar om tossor av en anledning.
Kolla på Gippmokk (draghundssocka). Jag har själv funderat att köpa sådana - för Ascot fastnar snön under tassarna mellan trampdynorna, ovanpå tassarna mellan tårna osv, och blir snabbt till isbollar, helt hopplöst! Det ska finnas en högre variant av sockan, vet dock inte hur den är.
 
Bwah.
Jag VILL shoppa nya selar till djuren, men begränsas av att jag behöver kunna prova dem (Billy är alltid hopplöst förlorad mellan storlekar pga är en stor liten hund med djup bröstkorg). Dessutom vill jag bara ha selar av klassisk spårselemodell, eller ”norweigan” eller vad det nu heter, eftersom jag är lat och det är de i särklass snabbaste, enklaste selarna.

Hoppades väldigt mycket på selarna från Nobby och kom över en begagnad i storlek S - som inte passade någon av hundarna :arghh:

Nu har jag siktet inställt på selar från Hunter, det kan någon av mina lokala butiker ta hem. Men jag kan inte bestämma mig för färg. Samma färg på alla eller olika färger? (Det kommer att stå namn på dem oavsett. Billy och Ivan har haft likadana de senaste typ fyra åren.) Är ju väldigt svag för lila, men de bruna och den grå kändes väldigt classy.

(Två röda/bruna hundar, en black and tan.)

Racing_Geschirre.jpg
 
Örebro hade massor när jag var där!
Tänkte jag skulle ta vägen förbi där på onsdag när jag ska till tandläkaren,men erbjudandet tar slut idag så då kan jag vänta tills min egen granngård får in dom igen.
Boston o Alli har ju flera andra dragleksaker att använda.
 
Bwah.
Jag VILL shoppa nya selar till djuren, men begränsas av att jag behöver kunna prova dem (Billy är alltid hopplöst förlorad mellan storlekar pga är en stor liten hund med djup bröstkorg). Dessutom vill jag bara ha selar av klassisk spårselemodell, eller ”norweigan” eller vad det nu heter, eftersom jag är lat och det är de i särklass snabbaste, enklaste selarna.

Hoppades väldigt mycket på selarna från Nobby och kom över en begagnad i storlek S - som inte passade någon av hundarna :arghh:

Nu har jag siktet inställt på selar från Hunter, det kan någon av mina lokala butiker ta hem. Men jag kan inte bestämma mig för färg. Samma färg på alla eller olika färger? (Det kommer att stå namn på dem oavsett. Billy och Ivan har haft likadana de senaste typ fyra åren.) Är ju väldigt svag för lila, men de bruna och den grå kändes väldigt classy.

(Två röda/bruna hundar, en black and tan.)

Racing_Geschirre.jpg
Skitsnygga och i min värld heter dom D-sele.
Den där blå borde väl passa alla i färg .
 
Bwah.
Jag VILL shoppa nya selar till djuren, men begränsas av att jag behöver kunna prova dem (Billy är alltid hopplöst förlorad mellan storlekar pga är en stor liten hund med djup bröstkorg). Dessutom vill jag bara ha selar av klassisk spårselemodell, eller ”norweigan” eller vad det nu heter, eftersom jag är lat och det är de i särklass snabbaste, enklaste selarna.

Hoppades väldigt mycket på selarna från Nobby och kom över en begagnad i storlek S - som inte passade någon av hundarna :arghh:

Nu har jag siktet inställt på selar från Hunter, det kan någon av mina lokala butiker ta hem. Men jag kan inte bestämma mig för färg. Samma färg på alla eller olika färger? (Det kommer att stå namn på dem oavsett. Billy och Ivan har haft likadana de senaste typ fyra åren.) Är ju väldigt svag för lila, men de bruna och den grå kändes väldigt classy.

(Två röda/bruna hundar, en black and tan.)

Racing_Geschirre.jpg
Jag har färgkodat till mina :angel: Smidigt när någon annan ska ta hand om dom. Men ska du ha namn på så kanske inte det spelar någon roll. Blev kär i den lila selen! :love:
 
Kolla på Gippmokk (draghundssocka). Jag har själv funderat att köpa sådana - för Ascot fastnar snön under tassarna mellan trampdynorna, ovanpå tassarna mellan tårna osv, och blir snabbt till isbollar, helt hopplöst! Det ska finnas en högre variant av sockan, vet dock inte hur den är.
Jag kollar in dem!
Tinja har inte haft såna här problem innan men den här vintern verkar helt hopplös.
 
Skulle behöva några nya tossor till Tinja. Hon tappade en ute på isen och trots tappra försök från min sida ( i snöstorm) hittade jag den inte.

De behöver inte vara värmande, använder de bara för att hon ska slippa snöbollar mellan tårna. Men skulle gärna skaffa några som är lite högre, med snön som är nu så fylls de liksom på ovanifrån. Några tips?

Minns mosters matte beställde från både Qurts och Gippmokk. Qurts levererades typ dagen efter.
 
Sitter och letar efter hundbur modell mellan passande till Volvo v40. -17

Hittar några få på nätet men osäker på om de verkligen passar. Har i tips på bra hundbur?
 
Sitter och letar efter hundbur modell mellan passande till Volvo v40. -17

Hittar några få på nätet men osäker på om de verkligen passar. Har i tips på bra hundbur?
Vi har robust hundbur och är mkt nöjda med den. Andra märken jag skulle rekommendera är MIM, artfex eller hundgubben. Robust samt hundgubben gör måttanpassade burar till de allra flesta bilmodeller (absolut Volvo).

Har man tur kan man hitta begagnade på tex blocket.
 
Sitter och letar efter hundbur modell mellan passande till Volvo v40. -17

Hittar några få på nätet men osäker på om de verkligen passar. Har i tips på bra hundbur?
Nu har ju du en mindre hund än vad jag har, men vi hittade ingen färdig bur som hade passat vår v40. Det slutade med grindar för oss, från jeppe (finns till salu :angel: ) men robust, jeppe, ru produkter m.m gör ju måttanpassade burar efter bilen så där lär du ju kunna beställa en bur :)
 
Någon som köpt flytväst till hund på eBay/wish/Ali baba och kan säga något om de är bra eller inte?
Finns ju många snygga mönster :D Trots postnords avgift blir det billigt.
 
Någon som köpt flytväst till hund på eBay/wish/Ali baba och kan säga något om de är bra eller inte?
Finns ju många snygga mönster :D Trots postnords avgift blir det billigt.
flytväst.jpg

Jag har denna,sitter som en smäck.Är mycket nöjd.
Edit: Den kostade 27kr på auktion.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 690
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 926
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp