Shop to you drop, del 4

DSC_0920.JPG

Fanns hundaffärer i Sydafrika med 😏
Blev en lila sele. Jätte bra pris, om maken frågar. Mycket ställbar, om man frågar mig.
 
Har nu funnit en ny taktik. Maken fyller år på söndag när jag kommer hem så har köpt massor av saker han gillar. Lokal afrikansk öl, brödmix där man skall tillsätta öl, ölsylt, torkat kött. Då kommer han tycka jag är en så bra fru så att jag får beställa lite extra saker till buren som ska köpas in till valpen.
 
Lönen har kommit in på kontot och imorgon ska jag till Gimo!!! Egentligen så har vi ju allt vi behöver till hundarna (försöker jag intala mig)..
 
Har nu funnit en ny taktik. Maken fyller år på söndag när jag kommer hem så har köpt massor av saker han gillar. Lokal afrikansk öl, brödmix där man skall tillsätta öl, ölsylt, torkat kött. Då kommer han tycka jag är en så bra fru så att jag får beställa lite extra saker till buren som ska köpas in till valpen.

Ha, ha smart! Sen min man började med agility så finns det inga spärrar på vad hundarna kan tänkas behöva :D. Han är nog värre än mig numera, typiskt killar att vara prylmänniskor. Exempel på "nödvändiga" kostnader (enligt honom): tävlingsstolar, tävlingstält, studiofoton av varje hund, måttbeställt halsband till hans tävlingshund, hopphinder och nu kikar vi efter ny bur som vi kan ta med till tävlingarna och så pratar han om att ha en vagn att släpa allt i på tävlingsplatsen.. Jag kan köpa i princip vadsomhelst till hundarna utan att det reser några frågetecken numera :rofl:.
 
Köpt en variocage! Så nöjd. Hittade en nästintill oanvänd begagnad. Passade även i bilen 😀😀😀. Sen har vi köpt ett halsband, de vi hade var för stora så vips var valpen halsbandslös... 😅. Arken zoo var roligt, de hade ju godis på disken! Hade inte matte burit mozart hade det kunnat bli dyrt.
VarioCage-Original-Single-XL-3.jpg
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 910
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp