Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
I höstas irriterat jag mig gravt på en äldre brittisk turist som i två dagar klev i vattnet i samma lilla vik med mask, snorkel, våtdräkt, harpun och fångstsäck. Sedan dammsög han viken, fram och tillbaka. Men jag såg honom aldrig komma tillbaka med något i säcken, vilket gladde mig.

Andra dagens eftermiddag gick jag i vattnet just när han gått upp. Det tog mig ungefär fyra minuter att hitta först en bläckfisk och sedan en sepiabläckfisk. Har ALDRIG spelat större ointresse, vilket var en bedrift eftersom detta var första gången på alla år som jag sett sepiabläckfisk. Men i stället för att visa hur exalterad jag var visslade jag i princip obekymrat genom snorkeln och lämnade inte platsen förrän viktigpettern packat ihop sina grejer och gått. Då gick jag upp till tavernan ovanför stranden och berättade för ägarfamiljen vad som nyss utspelat sig. De gapskrattade, mannen i familjen slet tag i mig och försökte springa efter viktigpettern och ropade ”hallå, du, hon här ...”. Fast som tur är fick jag stopp på honom.
 
Hon tittade lite tvivlande på mig redan när jag kom till att jag alltid månar om att visa så lite intresse som möjligt när jag hittar en bläckfisk, så att ingen ond grek ska fånga och döda min kompis. Så jag lät bli delen om ett hästforum där jag kallar mig klädnypa. :meh:
Jag som var så megamallig att jag visste vad bläckfisk hette på grekiska. Mandalaki.
Tänk om jag hade gått på restaurang och briljerat med mina kunskaper och sagt att jag skulle vilja beställa mandalaki
Och så hade jag fått in friterad klädnypa :meh: :arghh:
 
Jag shoppar det mesta utom mat och kläder på Blocket. Senaste fyndet häromdagen är ett förtält i nyskick till skåpbilen, som får agera husbil på hästtävling i sommar (300 kr, nypris 1899). Igår hämtade jag ett kylskåp till samma långhelg gratis från en kompis, och för närvarande spanar jag intensivt efter en billig 120-säng till bilen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: valy
·
Däggdjur Vi har haft två kaninsyskon tillsammans i sitt hägn i 11 år. Igår dog den ena. :cry: Jag har hela tiden sagt att när en dör får den...
Svar
13
· Visningar
1 521
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp