SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fashionistan

Trådstartare
Nu är det dags att vi här på Hem & Hobby också skaffar oss en tråd! :bump:

Här är det bara att lägga upp bilder och text på allt, vare sig det är en ny piffig vattenkanna, en snygg soffa eller varför inte en läcker blomma att ha på något snyggt ställe? :D:love:

Jag kan börja... ;)

Har nyss klickat hem:

- Grillvante Robban x 2 (svart)
- Öljettlängd Black out Mörkläggningsgardin x 2 (svart)
- Sängtopp x 1 (svart)
- Tandborstmugg Jarl x 1 (vitt porslin)
- Kökshanduk City life x 2 (svart&vit)

Till mig och pojkvännen från Hemtex Online! :love::bow:
Vill inte shoppa för mycket nu innan vi byter lägenhet, men lite.... :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Kul tråd!

Jag har nyligen köpt ljusstakar från Matthew Hilton
ArticlePicture.jpg


samt tabletter från Svenskt tenn (4 olika världsdelar)
GA11312_AFRIKA_1.jpg
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Blev sambo för 2 1/2 vecka sedan så har blivit lite hemshopping faktiskt.

Blivit en 1,7 liters vattenkokare till bistron
Ny bra stekspadde eftersom sambon viftade sönder min ultimata så det gick sönder (fråga inte hur han lyckades)
Krokhängare som man händer över dörrar 2 st
en router blev det oxå så vi kan sitta vid varsin dator
En och annan kattleksak blev det oxå eftersom jag fick 2 katter på köpet när han flyttade in eller fick man sambon på köpet tro?
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jättefin servis!

kl

Då vi precis har köpt hus handlas det massor! Just nu mest till badrumsrenoveringen men det måste köpas massa annat också så jag kommer garanterat bombadera den här tråden lång tid framöver!;)
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Helt underbar!


Själv har jag sett till att matservisen och äppletskåpet som förrförra ägarens föräldrar till det här huset köpt, har kommit tillbaka. Äppletskåpet kommer när som helst idag. Auktionerades ut efter förrförra ägarens bortgång.

Har redan ett likadant äppletskåp men som tyvärr är i lite sämre skick, spegeln är bort på dörren och två hyllplan ska göras nya så de slått sig.

Och så har jag hittat en 40-tals te/kaffeservis på loppis för 50 kr. 12 kuvert.
Matservisen är också 12kuvert med en massa uppläggningsfat. Kostade 100 kr.
Bilder kommer senare.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Tack A-K och TandAgda :)

Det var billigt för dina serviser A-K. Min kostade 800 med alla avgifter men jag tyckte ändå det var ett klipp för 49 delar!
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Hur är det med sådana där gamla guldkantsserviser - kan man diska dem i maskin eller är det handdisk som gäller?
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag är inte helt säker. Jag tror att det går bra på ett mildare program om man inte använder/diskar dem varje dag. Jag tror det var Ramona som skrev i någon tråd at hon kör ALLT i diskmaskinen.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Ha ha!

Jag anti-shoppade till hemmet igår. :D

Jag har länge grubblat på att jag behöver nya assietter, och att de ska funka till mina kära Muminmuggar.

Det mesta passar inte till Muminmuggar, men jag har kollat lite på Kaj Franks porslin, där gula assietter skulle kunna funka, Höganäs klarblå kan funka, och så nästan inget annat.

Men så igår fick jag ett ryck på Åhléns och köpte glatt gräsgröna assietter för 19 kronor styck, som går perfekt i färg med alla de barnsligt glada färgerna på Muminmuggarna! Till priset av en tiondel eller mindre än vad de andra hade kostat.

Och skulle jag tröttna på dem är det ju bara att köpa andra i alla fall, så billiga som de här var. :D

Men det är ett faktum att de flesta snygga serviser, både aktuella och loppisfynd, faktiskt inte passar alls till Muminmuggar. Och de småtallrikar som finns i Muminserien gillar jag inte riktigt, och dessutom kostar de 249 kronor styck.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag tycker att Teema-servisens assietter funkar bra med muminmuggarna (som ju också är av modell Teema) men det är ju förstås också lite dyra.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Ja, det är väl de jag kallar Kaj Frank?

Jag håller med, både om att de passar och att de är dyra.

Känner jag mig själv rätt köper jag sådana förr eller senare. :o

Muminmuggarna har jag köpt en i taget under många år, jag behöver assietter NU (helst igår) och då bar det emot att punga upp 1500 bara så där. Kanske kan jag köpa en Teema i taget, nu när den akuta krisen är löst genom de glatt gräsgröna?

Jag oroar mig redan lite för hur mina nya glatt gräsgröna ska passa till
a) julstämningen
b) Prinsesstårta :D
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Tjohooo. Kan inte ni starta en egen tråd om serviser istället för att OT:a hela tråden?
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag köpte något så upphetsande som en plåtburk i onsdags! :D

Köket kommer gå i svartvitt men jag planerar att ha en stringhylla med färgklickar som är fina, söta och användbara och jag älskar dessa burkar även om det egentligen inte är min stil (och lite barnslig får man ju vara när man har småbarn). :p Kommer nog ha något roligare än mjöl i den dock!

3105582-origpic-8c4ff8.jpg
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag har också shoppat lite nytt:

Kaffeburk (vit plåt med silvertext, Coffee)
Telåda i plåt med två engelska damer och ett hembiträde på! :love:
Doftljus i massor! (Lagerhouse har 30% på alla ljus nu! :D)
Svart/Mörkgrå ljusbricka i granit att ha ljus på.
Provisoriska plåtkorgar att ha i badrummet tills vidare.

Mja, lite smått och gott helt enkelt! :laugh:

Någon som har koll på fler snygga kaffeburkar utan texten kaffe på?
(Vill ha till Oboy!) ;)
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Någon som har koll på fler snygga kaffeburkar utan texten kaffe på?
(Vill ha till Oboy!) ;)

Jag har en gång fyndat några gamla fina honungsburkar av plåt på loppis. Fast det står ju Honung på dem, inte Te. Fast jag har ris och lite annat i mina. Inte honung.

Sorbe: Varför får inte porslinsshopping vara med i tråden? Porslin shoppar man ju till hemmet.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Sorbe: Varför får inte porslinsshopping vara med i tråden? Porslin shoppar man ju till hemmet.

För en gångs skull hålelr jag med Petruska. Porslin är en viktig del av husets inredning. Annars får man ju äta i hundens matskålar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp