Shopping till katterna!

Jag har shoppat till Tuva.
ImageResizer.aspx


Hon blir alldeles till sig när hon får en sån! Köpte på mig det som fanns på Granngårdens hylla så vi ska väl klara oss ett tag :p Enligt Tuva är en om dagen absolut minimum.
 
Jag har köpt en massa kattmat som jag hoppas varar nu i några veckor.

Rayf4XK.jpg


Vanligtvis äter de bara Pussi och Sheba + färskfoder emellanåt. Men de tröttnar efter ett tag, så nu försöker jag hitta lite nya sorter som funkar. Iams var populär sist, så det blev en storpack denna gång :D Smilla var paté... :nailbiting: men Busemannen åt glatt den ändå, även om ingen av dem gillar paté egentligen. Sitter redan och funderar på vilka sorter jag ska beställa om 2-3 veckor igen.
 
Jag beställde kattmat (och lite annat) härom dagen. Beställde dels från zooplus och dels från arken zoo. Arken Zoo måste få en eloge över sin snabba leverans. Beställde mitt på dagen i torsdags och fick leverans av paketet fredag förmiddag. Nu ska vi testa fodret Canagan Free run chicken och se om det är något att ha. Stör mig på att påsarna blivit mindre på Acanas foder (men priset är samma), så få provar vi med detta :).

Leveransen från zooplus får nog vänta ett par dagar till dock ;).
 
Jag beställde kattmat (och lite annat) härom dagen. Beställde dels från zooplus och dels från arken zoo. Arken Zoo måste få en eloge över sin snabba leverans. Beställde mitt på dagen i torsdags och fick leverans av paketet fredag förmiddag. Nu ska vi testa fodret Canagan Free run chicken och se om det är något att ha. Stör mig på att påsarna blivit mindre på Acanas foder (men priset är samma), så få provar vi med detta :).

Leveransen från zooplus får nog vänta ett par dagar till dock ;).

Jag var också imponerad av Arken Zoo, grejorna kom FORT! :up:
 
Någon som har beställt ekonomipaketet från Pussi med 120 st 100 grams-påsar hos zooplus? Jag blir inte klok på vilken sort paketet innehåller. I produktinformationen står det nötkött, torsk, tonfisk och kyckling, men på bilden kyckling, oxkött, kanin och lamm. :confused: Egentligen är det inte smakerna som är viktiga utan vad det är för sorts bitar. Det enda som går hem hos finsmakaren är Pussis "naturella" bitar, typ som strimlat kött, och inte de där sammanpressade likformiga bitarna... Vet att en eller ett par sorters Pussi i påse är just de där kuberna och det vore inte så kul att stå med 100+ av oätliga kattmatspåsar :banghead::meh:
 
Någon som har beställt ekonomipaketet från Pussi med 120 st 100 grams-påsar hos zooplus? Jag blir inte klok på vilken sort paketet innehåller. I produktinformationen står det nötkött, torsk, tonfisk och kyckling, men på bilden kyckling, oxkött, kanin och lamm. :confused: Egentligen är det inte smakerna som är viktiga utan vad det är för sorts bitar. Det enda som går hem hos finsmakaren är Pussis "naturella" bitar, typ som strimlat kött, och inte de där sammanpressade likformiga bitarna... Vet att en eller ett par sorters Pussi i påse är just de där kuberna och det vore inte så kul att stå med 100+ av oätliga kattmatspåsar :banghead::meh:
Mina katter älskar Pussi, så du kan skicka allt till mig ;) :angel:
 
Någon som har beställt ekonomipaketet från Pussi med 120 st 100 grams-påsar hos zooplus? Jag blir inte klok på vilken sort paketet innehåller. I produktinformationen står det nötkött, torsk, tonfisk och kyckling, men på bilden kyckling, oxkött, kanin och lamm. :confused: Egentligen är det inte smakerna som är viktiga utan vad det är för sorts bitar. Det enda som går hem hos finsmakaren är Pussis "naturella" bitar, typ som strimlat kött, och inte de där sammanpressade likformiga bitarna... Vet att en eller ett par sorters Pussi i påse är just de där kuberna och det vore inte så kul att stå med 100+ av oätliga kattmatspåsar :banghead::meh:

På infon står det i gelé :)

  • 20 x nötkött
  • 20 x torsk
  • 40 x tonfisk
  • 40 x kyckling
 
Hur ser påsarna ut som har strimlor? Min ena katt har slutat äta Mjau och liknande :banghead:. Strimlad kyckling går bra, så jag skulle vilja hitta fler sorter som inte är mosiga bitar.
 
Hur ser påsarna ut som har strimlor? Min ena katt har slutat äta Mjau och liknande :banghead:. Strimlad kyckling går bra, så jag skulle vilja hitta fler sorter som inte är mosiga bitar.

Alla utom dessa:
https://res.cloudinary.com/coopsverige/image/upload/v1443217279/52300.jpg

Dock kan det vara lite större bitar i strimlingen. Mest strimlat är nog Sensations Sauce: https://cdn.starwebserver.se/shops/dogcorner/files/cache/pussi-sass_grande.jpg?_=1484073449
Fast det ser ut som stora bitar på förpackningen :p
 
Beställt lite från Vet Zoo till Simba och Selma. Blev en omgång påsar av Pussi.
Hoppas på att de äter det, de är väldigt kräsna...:mad:
 
Beställer alltid Sheba´s runda burkar på Zooplus. Det är kattens absoluta favorit men h*n gillar även de som heter "selection in sauce" som tydligen bara går att hitta i perioder:confused: Aja fick hem runt 10 kg kattmat iaf nyss som bör räcka ett tag.
Sen måste man ju alltid fylla på kattsticks, dreamies och sånt enligt samma katt. :angel::love::d
 
Önskar verkligen att Orijen släpper ett blötfoder, det fungerar som det är nu med fri tillgång på deras torrfoder (Regional Red) men skulle vilja ha ett blötfoder ifrån dom också så att det matchar :o :)

Nu äter han fri tillgång (2-4 påsar om dagen) av tex Gourmet, Whiskas och Pussi men ratar alla de "bättre" såsom Applaws osv. Det lider ingen nöd på honom och han är hälsan själv med ENORM energi och en underbar päls, men ändå, har man en gång räknat foder på häst och älskar att blanda och trixa med tillskott sitter det kvar! :p :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: escodobe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 856
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 258
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp