Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sugen på ett rambo micklem men mitt sto har lite speciell huvudform :crazy:
Hon har kort huvud och där passar cob bäst men bred skalle så måste ha strl full runt nosen..

Hur är de i storleken?

De på hööks ser inte så roliga ut, men de är bra? Ser lite grådassiga ut men bara sett genom påsen bakom disken..

De är jättesmå i storlek är min erfarenhet. H.H ligger mellan full/x-full i huvud. Hans Micklem är x-full utspänt så långt som det går överallt. (Vad har då "riktiga" kallblod för storlek i Micklem börjar jag undra?? :crazy:)
 
De är jättesmå i storlek är min erfarenhet. H.H ligger mellan full/x-full i huvud. Hans Micklem är x-full utspänt så långt som det går överallt. (Vad har då "riktiga" kallblod för storlek i Micklem börjar jag undra?? :crazy:)


Min ardenner 158 cm : cob
Kompisens tinker 160 cm : cob
Kompisens halvblod 160 cm : cob
Kompisens egyptiska arab 158 cm : cob
Min polska arab 155 cm : ponny
Mitt engelska fullblod 167 cm : cob
Min new forest 143 cm : ponny
Kompisens nordsvenska travare 155 cm : cob nederdel med ponny nackstycke.

Ingen av dessa hästar kunde ha original pannbanden då dom var för korta.
I övrigt var själva tränsen stora i storlekarna
 
Min ardenner 158 cm : cob
Kompisens tinker 160 cm : cob
Kompisens halvblod 160 cm : cob
Kompisens egyptiska arab 158 cm : cob
Min polska arab 155 cm : ponny
Mitt engelska fullblod 167 cm : cob
Min new forest 143 cm : ponny
Kompisens nordsvenska travare 155 cm : cob nederdel med ponny nackstycke.

Ingen av dessa hästar kunde ha original pannbanden då dom var för korta.
I övrigt var själva tränsen stora i storlekarna

OMG! :eek: :eek: :eek:
I "mina kretsar" är det tvärtom.
Full = D-ponnyer med nätta huvuden/C-ponnyer
Cob = B-ponnyer med grova huvuden/C-ponnyer
Ponny = Endast sett på en ca. 113 cm W.M.
 
Jag tror multibridle och competition skiljer sig i storlekarna.

Men som sagt min 160 cm fröken kunde ha både cob och full men full satt snäppet bättre.
 
jag hade standardhorse till mina d ponnyer o araber, va knappt så det passade. Och till welsh cobben kunde jag nätt o jämt spänna.
 
(Vad har då "riktiga" kallblod för storlek i Micklem börjar jag undra?? :crazy:)
Min bruksnordis som kan ha full i andra träns har xfull (Large Horse) på sitt Micklem. Nu har det töjt sig något, men även när det var nytt kunde jag spänna in och behövde inte använda hålet längst ut. Ett full (Standard Horse) gick dock inte att knäppa.
Pannbandet på xfull var dock i kortaste laget, men det var ändå så tråkigt så köpte finare i xfull :D

Här har han på sig sitt träns när det var helt nytt, tror det är första gången tom
12931196_10153645643383789_8847640139026751893_n.jpg
 
Min bruksnordis som kan ha full i andra träns har xfull (Large Horse) på sitt Micklem. Nu har det töjt sig något, men även när det var nytt kunde jag spänna in och behövde inte använda hålet längst ut. Ett full (Standard Horse) gick dock inte att knäppa.
Pannbandet på xfull var dock i kortaste laget, men det var ändå så tråkigt så köpte finare i xfull :D

Här har han på sig sitt träns när det var helt nytt, tror det är första gången tom
12931196_10153645643383789_8847640139026751893_n.jpg

Intressant!
Våra hästar måste ha ganska lika stora huvuden, H.H kan också ha full i vissa vanliga träns, men har oftast X-full och Large Horse i Micklem. Dock är hans mycket mera utknäppt i ganaschen och sidostyckena, samt mer inknäppt i remmen under mulen...
 
Tänker inte starta en egen hjälmtråd men jag slänger ut frågan här. Vad ska jag köpa för färg på min nästa samshield? Det ska matcha det här (ffa kavajen):
19601045_10159443431985497_1767841910610923151_n.jpg

Funderingen är om det ska bli Blå/Grå/Svart i grunden och silver eller rosa guld på metallen i mitten...
 
Tänker inte starta en egen hjälmtråd men jag slänger ut frågan här. Vad ska jag köpa för färg på min nästa samshield? Det ska matcha det här (ffa kavajen):
19601045_10159443431985497_1767841910610923151_n.jpg

Funderingen är om det ska bli Blå/Grå/Svart i grunden och silver eller rosa guld på metallen i mitten...
Om du gillar marinblå, som det ser ut att vara på huvan så kanske blå i grunden och silver på metallen kan vara fint? Men sen har du ju svarta stövlar och till det är ju svart hjälm fint och då kanske du kan lägga till lite rosa. :)
 
Tänker inte starta en egen hjälmtråd men jag slänger ut frågan här. Vad ska jag köpa för färg på min nästa samshield? Det ska matcha det här (ffa kavajen):
19601045_10159443431985497_1767841910610923151_n.jpg

Funderingen är om det ska bli Blå/Grå/Svart i grunden och silver eller rosa guld på metallen i mitten...

Jag hade tagit grå eller svart som grundfärg och silver på metallen - för att det är mest lättmatchat.
 
Tänker inte starta en egen hjälmtråd men jag slänger ut frågan här. Vad ska jag köpa för färg på min nästa samshield? Det ska matcha det här (ffa kavajen):
19601045_10159443431985497_1767841910610923151_n.jpg

Funderingen är om det ska bli Blå/Grå/Svart i grunden och silver eller rosa guld på metallen i mitten...
Jag tror svart skulle bli grymt fint till den kavajen :)
 
Hoppas på att hitta en fin lädergrimma på FHS, helst brun med mässingspännen. Någon som kan tipsa om ett märke som har det? :)
 
Tänker inte starta en egen hjälmtråd men jag slänger ut frågan här. Vad ska jag köpa för färg på min nästa samshield? Det ska matcha det här (ffa kavajen):
19601045_10159443431985497_1767841910610923151_n.jpg

Funderingen är om det ska bli Blå/Grå/Svart i grunden och silver eller rosa guld på metallen i mitten...

Svart eller grå med silver tycker jag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 307
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
774
Senast: Linda_A
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
315
Senast: Human
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 626
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp