Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trodde att jag var shoppinggalen, sen hittar man denna tråden och inser att man inte ens är i spetsen av hundshopparna ;)
Detta är mina inköp till min vovve denna månaden :D
Halsbanden har jag beställt från Malins Syhörna och Zintras på fb :) 100-140kr styck betalade jag för dem, ännu inte fått hem dem men de är skickade så hoppas att få dem på tisdag :D
18012597_10154302464041666_290380300_o_58f9f56e2a6b2212ac8584f5.jpg

17880735_10155273366384602_2590354748100608591_o_58f398772a6b228bda9b8f9b.jpg

17622131_10155225243179602_3869844429710278363_o_58f39879ddf2b36aad1b76c3.jpg

17880459_10155272246279602_4495139172492372109_o_58f3987de087c3068e87a2ae.jpg


Från aliexpress (25kr), inte fått hem än
HTB13hooPXXXXXaCXVXXq6xXFXXXv.jpg


Från aliexpress, typ 130kr. Fått hem och väldigt nöjd :D
HTB106UdLVXXXXXyapXXq6xXFXXXg.jpg


4 stycken rosa, 50kr /st. Inte fått än.
WP0039%20(4).jpg



Och vad jag köpte förra månaden till vovven :D
Fejk Julius K9, 69kr och sitter faktiskt väldigt bra. Perfekt och bra pris när man vill ha ett vardagshalsband med handtag :) Väldigt bra sytt och loggan ser äkta ut, men man ser ju att det inte är äkta då de äkta har svarta ränder. Men det är väldigt fint!
HTB1acPXLXXXXXcSXFXXq6xXFXXXh.jpg


Och självklart två koppel, dessa ser identiska ut med de äkta K9 och känns som väldigt bra kvalitet. De är lite styvare än JOKKEs antiglid men som mitt billiga anti glid från Ullared är de mjukare haha :)
79kr /st. (Annonsen fanns inte kvar. De ser ut såhär fast med Julius K9 loggan istället för "autumn memory K9").
HTB1VSwbQpXXXXb7XpXXq6xXFXXXj.jpg

HTB1B8rAQpXXXXadapXXq6xXFXXXW.jpg

Beställde även två overaller för 2 månader sedan, men de verkar bli försenade... Beställde hos en som syr hemma och tydligen så hade tygerna blivit försenade. Men har beställt en cerise med vita nallar på och en mörkröd :D Så får hoppas de blir bra!

Tänk på att piggarna på de där halvbollarna inte är bra för hundarnas tår, och det kan bli ganska stor skada.

Jag ser jättemånga som köper såna, och försöker slänga in en liten brasklapp i all välmening. De där är framtagna för människor och piggarna ger en typ massageeffekt och säkert trevligt för oss - men det är inte bra för hundarna.

Det finns släta halvbollar, eller halvbollar med ringmönster som är mycket, mycket bättre för hundar.
 
:rofl:
Hur många koppel o halsband kan en hund tänkas behöva? Här går allt i arv tills de blir utslitna.
Hahahah jag har hur många som helst! :O Har 14 stycken halsband upphängda, och det är kanske hälften.. Och jag har inte ens fått hem de 6 jag visade här haha :O Sen har jag även 9 koppel och en långlina som hänger uppe, utöver det har jag två läderkoppel, ett antiglid och tre draglinor (en till cykel, två till canicross) :P Så ja, man kan ha supermycket :D
Har aldrig slitit eller tagit sönder ett halsband eller annan utrustning hahahaha så allt är kvar :D Men säljer efter hand när jag tröttnar på det ;)
 
Tänk på att piggarna på de där halvbollarna inte är bra för hundarnas tår, och det kan bli ganska stor skada.

Jag ser jättemånga som köper såna, och försöker slänga in en liten brasklapp i all välmening. De där är framtagna för människor och piggarna ger en typ massageeffekt och säkert trevligt för oss - men det är inte bra för hundarna.

Det finns släta halvbollar, eller halvbollar med ringmönster som är mycket, mycket bättre för hundar.
Okej! Har faktiskt tänkt på det så bra att du sa till :D har lite funderingar på att klippa av dem och fila ner så det inte blir bulor. Det var för dyrt att köpa släta då de kostade 3ggr så mycket och jag är student. Så det var dessa eller inga... Så tänkte försöka på något sätt få bort dem, ska bara kontrollera först att de är fyllda med gummi så jag inte klipper hål på dem haha :D
 
Okej! Har faktiskt tänkt på det så bra att du sa till :D har lite funderingar på att klippa av dem och fila ner så det inte blir bulor. Det var för dyrt att köpa släta då de kostade 3ggr så mycket och jag är student. Så det var dessa eller inga... Så tänkte försöka på något sätt få bort dem, ska bara kontrollera först att de är fyllda med gummi så jag inte klipper hål på dem haha :D

Jag skulle gissa att de är ihåliga, men håller tumme för att de inte är det :)

Vill du ha liknande effekt utan piggar så kan du köpa vanliga runda bollar och lägga i skålar av lämplig storlek så att de ligger still :)
 
Okej! Har faktiskt tänkt på det så bra att du sa till :D har lite funderingar på att klippa av dem och fila ner så det inte blir bulor. Det var för dyrt att köpa släta då de kostade 3ggr så mycket och jag är student. Så det var dessa eller inga... Så tänkte försöka på något sätt få bort dem, ska bara kontrollera först att de är fyllda med gummi så jag inte klipper hål på dem haha :D
Du kan vända dom åt andra hållet så den platta sidan kommer uppåt :) Då får du ändå "obalansen" i dom :)
 
Lade precis en beställning på 1150 kr hos Tuggmästaren, tack Buke för tipset! :bow:

Vart köper ni dem där snygga tävlingsmapparna så många har skrivit om? Supersnygga! Jag vill också ha en men minns inte vem som gjorde dem, visst var det någon på Buke?
 
Nu när mamma börjat snacka om bil känner jag att jag måste börja leta efter vad som kan passa mig så mamma inte tvingar mig köpa något jag inte vill ha.

Vad finns det för små bränslesnåla automatbilar med baklucka stor nog att ha hund med gallergrind i?
 
Nu när mamma börjat snacka om bil känner jag att jag måste börja leta efter vad som kan passa mig så mamma inte tvingar mig köpa något jag inte vill ha.

Vad finns det för små bränslesnåla automatbilar med baklucka stor nog att ha hund med gallergrind i?
Vad avser du med gallergrind?
 
Nu när mamma börjat snacka om bil känner jag att jag måste börja leta efter vad som kan passa mig så mamma inte tvingar mig köpa något jag inte vill ha.

Vad finns det för små bränslesnåla automatbilar med baklucka stor nog att ha hund med gallergrind i?
Prisklass vid inköp? Ok med nedfällda säten eller behöver det vara kombi?
 
En sån grind man kan ha istället för bur. Ett galler, med dörr. Sitter fast innanför bakluckan, går att låsa. Så jag kan lämna bakluckan öppen på tävling utan att hunden rymmer eller blir stulen :D

Hur ny ska bilen vara?

Skoda Octacia Kombi kanske? Vi har en Superb (den är STOR) och en Fabia (den är liiiten) och älskar båda.

Volvo V50 (förslagsvis med kamkedja) om det ska vara en bil med några år på nacken. Vi hade en V50 förut och det var verkligen en trevlig bil.
 
Nu när mamma börjat snacka om bil känner jag att jag måste börja leta efter vad som kan passa mig så mamma inte tvingar mig köpa något jag inte vill ha.

Vad finns det för små bränslesnåla automatbilar med baklucka stor nog att ha hund med gallergrind i?
Måste det vara automat? Jag har en BMW Touring 325 Xi inklusive dubbelbur från MIM, i en by inte så långt från dig.
 
Det måste vara automat, jag har bara automatkörkort.

Liten behöver väl bilen inte vara, men behöver inte vara i storleksklass med familjens Honda CR-V's.
 
Det måste vara automat, jag har bara automatkörkort.

Liten behöver väl bilen inte vara, men behöver inte vara i storleksklass med familjens Honda CR-V's.
Synd att vi inte kunde slå två flugor samtidigt! Jag hade en CR-V förut (där buren fick plats) o den kändes lika stor inuti som BMVn, som dock har mycket lägre markfrigång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 312
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
625
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp