Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså ganska många tycker jag... :o Det tycker inte sambon dock. Men klart han är värd ett nytt finhalsband :up: Något särskilt du tänkt dig? Ifall man behöver ett likadant :p

Jag tror min sambo känner likadant, men om jag smugglar in det och hänger upp det i garderoben så kanske han inte märker nått. Och den dagen jag plockar fram det och han frågar om det är nytt så jag kan svara "äh, nej det är jättegammalt" :angel:

Såhär ser det ut (och så råkar det ju finnas ett matchande koppel också :nailbiting: men jag kan inte bestämma mig om det ljusa eller mörka är snyggast.

318TVMZ1KiL.jpg

41EfNqYwIdL.jpg
 
Jag tror min sambo känner likadant, men om jag smugglar in det och hänger upp det i garderoben så kanske han inte märker nått. Och den dagen jag plockar fram det och han frågar om det är nytt så jag kan svara "äh, nej det är jättegammalt" :angel:

Såhär ser det ut (och så råkar det ju finnas ett matchande koppel också :nailbiting: men jag kan inte bestämma mig om det ljusa eller mörka är snyggast.

318TVMZ1KiL.jpg

41EfNqYwIdL.jpg
Det ljusa på honom:love: båda är väldigt fina!
 
Jag tror min sambo känner likadant, men om jag smugglar in det och hänger upp det i garderoben så kanske han inte märker nått. Och den dagen jag plockar fram det och han frågar om det är nytt så jag kan svara "äh, nej det är jättegammalt" :angel:

Såhär ser det ut (och så råkar det ju finnas ett matchande koppel också :nailbiting: men jag kan inte bestämma mig om det ljusa eller mörka är snyggast.

318TVMZ1KiL.jpg

41EfNqYwIdL.jpg
Båda var jättefina men gillar det ljusa bäst :up:
 
Jag tror min sambo känner likadant, men om jag smugglar in det och hänger upp det i garderoben så kanske han inte märker nått. Och den dagen jag plockar fram det och han frågar om det är nytt så jag kan svara "äh, nej det är jättegammalt" :angel:

Såhär ser det ut (och så råkar det ju finnas ett matchande koppel också :nailbiting: men jag kan inte bestämma mig om det ljusa eller mörka är snyggast.

318TVMZ1KiL.jpg

41EfNqYwIdL.jpg

Vart har du hittat dom? :love:
 
Jag tror min sambo känner likadant, men om jag smugglar in det och hänger upp det i garderoben så kanske han inte märker nått. Och den dagen jag plockar fram det och han frågar om det är nytt så jag kan svara "äh, nej det är jättegammalt" :angel:

Såhär ser det ut (och så råkar det ju finnas ett matchande koppel också :nailbiting: men jag kan inte bestämma mig om det ljusa eller mörka är snyggast.

318TVMZ1KiL.jpg

41EfNqYwIdL.jpg
Så brukar jag göra med allt jag köper! :rofl:

Hade halsbanden synts på mina hundar så hade jag haft typ tusen stycken! :D
 
Jag hadd en röd trixie-sele när mina var små, otroligt ställbar och funkade under en väldigt lång tid! När jag är på utställning har jag en canvashage från 4dogs, de har även tygburar i olika storlek.
Tack för tipset! Det är just de där, så som du hade, att den ska va ställbar som jag är ute efter. Funderar juh just på vilken storlek man kunde köpa åt en sheltie... har juh en mega just nu... lite tung o bära med sig...
 
Lite halva reapriset-shopping!
Båda täckena var tänkta till valpen men det lilla var redan alldeles för litet. :p
Har velat ha den jackan sen den kom ut i butik men jag vägrar betala 900:-! Men så hängde det en kvar som var i min storlek på rean så den fick såklart följa med hem! :love:
9dR1xur.jpg

3QWkhcD.jpg
 
Jag vill såååå gärna köpa till mig lite kurser till hösten i typ lydnad, rallylydnad och spår men min plånbok säger något helt annat om mina planer att lägga pengarna på. :cautious:
Igår var jag bl.a. nära på att mejla en uppfödare ang en Magyar Agar tik som skulle omplaceras men pengakontot tar tydligen inte hänsyn till ens drömmar att äga en Magyar. :p
Kan man skaffa en Sugardaddy så man kan leva det aktiva hundliv man vill? *skämtar såklart* :rofl:
 
Vad har dvärg "snuser" flickor för storlek på täcken tex?
Kan jag köpa nya eller kan Gissas passa? Hon har 30cm i både halsband o täcke om dom är normalstora.
 
Vad har dvärg "snuser" flickor för storlek på täcken tex?
Kan jag köpa nya eller kan Gissas passa? Hon har 30cm i både halsband o täcke om dom är normalstora.

Eftersom du ska ha en svart och silver och de ofta drar åt det större hållet kommer hon nog ha 35 cm i täcke när hon är färdigvuxen.
Mina två har 30 och 33 cm i täcken men då är de mindre tikar. 35 cm är för stort för dom men kommer nog bli lagom till valpen sen.
Halsband brukar vara storlek 30 cm :)
Generellt sätt kan det vara rätt svårt att hitta bra täcken då de har kraftig benstomme och bröstkorg och många täcken verkar vara gjorda för smala småhundar typ pudel. Sen har de ju en svans som går uppåt vilket också gör att täcken inte går att använda om det skulle vara lite för långt.
 
Eftersom du ska ha en svart och silver och de ofta drar åt det större hållet kommer hon nog ha 35 cm i täcke när hon är färdigvuxen.
Mina två har 30 och 33 cm i täcken men då är de mindre tikar. 35 cm är för stort för dom men kommer nog bli lagom till valpen sen.
Halsband brukar vara storlek 30 cm :)
Generellt sätt kan det vara rätt svårt att hitta bra täcken då de har kraftig benstomme och bröstkorg och många täcken verkar vara gjorda för smala småhundar typ pudel. Sen har de ju en svans som går uppåt vilket också gör att täcken inte går att använda om det skulle vara lite för långt.
Så det blev inte mycket nytt att köpa :cry::banghead::mad:

:D
 
Har lyckats slarva bort flera läderkoppel sista halvåret så när valpen kom köpte jag nya. Dock tyckte jag de var för tunna så jag var inte nöjd, chansade och beställde koppel i Biothane - superfina och sköna! Hoppas de håller bra för isåfall blir det fler såna i framtiden, kändes som använda läderkoppel och inte alls stela och tråkiga :up:

Försöker få valpen att växa lite fortare så jag tvingas handla nytt halsband :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 249
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
578
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 177
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp