SIHS Shopping 2017

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Det måste väl vara fler än jag som börjat skriva shoppinglistor till SIHS, eller?

Vad ska ni titta efter och vad hoppas ni finns?

Själv har jag väl egentligen hästgrejer för fem livstider och ett helt inackorderingsstall :p
Men jag tänkte ändå titta efter ett bomulls/ulltäcke för transport och se ifall jag hittar ännu fler gamla hingstkalendrar. Förra året hittade jag inte bara för SWB, utan även för Welsh. Ska se om jag hittar något liknande i år. Sen ev. titta efter en ny hjälm.
Som vanligt lär jag väl dock komma hem med 511 träns och blåa/turkosa schabrak, iaf om man får tro min omgivning :p
 
Jag ska stå i monter för skolan nån av dagarna så lär väl bli några rundor på mässan under tiden. :) Är hästlös för tillfället så det kommer bara bli saker till mig själv.
Det jag FÅR köpa är:
Ridbyxor, gärna ett par fodrade.
Ridstrumpor
Handskar
Tröjor och pikéer i funktionsmatrial.
 
Dottern:
Ridbyxor
Ridstövlar
Täckkappa som går rida i
Dressyrschabrak, ett vitt och ett färgat
Vita dressyrskydd med fluff (för det har hästen sagt han vill ha :angel: :rofl: )
Täcke
Ny vardagsgrimma
Likadant bett han har fast med fasta ringar

Jag:
Täckkappa att ha i stallet
Vinterskor att ha i stallet
Handskar

Min lista är något kortare än dotterns, men får se hur mycket av hennes lista som hamnar i min "korg" :angel:
 
Jag tycker att det har blivit mycket tråkigare på mässan de senaste åren. Förr var det mer hästgrejer och man kunde göra fynd och hitta saker man inte sett någon annanstans, nu är det mest människokläder (dyra).

Jag skulle vilja hitta roliga schabrak, ljusbruna hoppskydd och hästgodis, men kommer bara att komma hem med det sistnämnda.
 
Skulle vilja köpa ett vinter täcke till ena hästen om jag hittar något billigt. Annars har jag inga planer på att köpa något. :)
 
Jag skulle behöva köpa några uppsättningar boots, ridbyxor till sonen och gärna en ny hjälm och säkerhetsväst. Sedan skulle jag vilja köpa några fina schabrak, gärna till mässpris. Ett par bruna tyglar står på listan också.

Men håller med @Houdinie om att det inte finns så mycket fynd numer.
 
Jag tycker också mässan har blivit sämre. Men det är ganska smidigt att inte behöva förflytta sig från butik till butik bara för att klämma på grejer osv. Saknar dock verkligen fynden.

Men jag kommer iallafall klämma på lite olika grejer:
- Vinterridbyxor (fodrade)
- Ny jacka
- Ny hjälm
- Varmare funkiströja att rida i

Sen blir det säkert att jag köper massa andra smågrejer. Förra året köpte jag en polkagris-badbomb som var läskigt mysig att bada med!
 
Jag tänkte kolla på hjälm och dressyrsadel.
Dressyrsadel tänker jag inte köpa utan att prova på hästen så det blir mest att kolla och se om det finns några modeller som är intressanta. :)
Annars så är nog både jag och hästen utrustade till max så ska försöka hålla nere inköpen men det är kul att gå på mässan och bli lite inspirerad.
 
Equestrian Sthlm-schabrak, ett dressyr och ett hopp tänkte jag. Och så hoppas jag att hitta en Eskadrontröja jag såg på EM men inte hade möjlighet att köpa då. Fluffboots står på listan och så vill jag kolla lite på Equitos lindor och underlägg som ser himla snygga ut!
 
Jag har inte varit på SIHS sedan Globen men i år tar jag med hela familjen på matinén. :)
Men hur är det med mässan och priser? Är det billigare/kan man göra fynd (även på lördagen)?

Hur som helst ska jag försöka hitta en ny ELT-gjord och sen är jag ju en schabrak och lind-nörd... :angel:
 
Jag har inte varit på SIHS sedan Globen men i år tar jag med hela familjen på matinén. :)
Men hur är det med mässan och priser? Är det billigare/kan man göra fynd (även på lördagen)?

Hur som helst ska jag försöka hitta en ny ELT-gjord och sen är jag ju en schabrak och lind-nörd... :angel:
De sänkta priserna handlar mest om några hundralappar, det vill säga vad du får i alla webbshoppar vilken dag som helst. Ibland finns det någon låda med riktig rea men jag hittar sällan sånt jag vill ha i dem.

Jag måste dock säga att jag ändå älskar mässan, även utan klipp. Bara att få se och klämma på så många fina saker :love:(min sambo undrar jämt varför jag måste ta i saker som jag ändå inte är intresserad av :confused:).

På listan:
Varma ridbyxor
Prova samshield-hjälm
Säkerhetsväst variant smidigare om jag hittar någon skön.
Stubben Hackamore i tabacco om det finns till bra pris.
Titta på amerigos sadelgjordar och se om jag ska ha en sån eller en till ELT.

Sedan finns det en stor risk att jag shoppar loss i Stiernas monter också :nailbiting:
 
Equestrian Sthlm-schabrak, ett dressyr och ett hopp tänkte jag. Och så hoppas jag att hitta en Eskadrontröja jag såg på EM men inte hade möjlighet att köpa då. Fluffboots står på listan och så vill jag kolla lite på Equitos lindor och underlägg som ser himla snygga ut!


Åh, Equestrian Sthlm-schabrak! *dreggel* Brukar de finnas till mässpriser?
Jag har precis bestämt att jag "behöver" ett pink i dressyr och ett plum i hoppning. Tyvärr kommer jag inte iväg till mässan. Kanske kan ta mig till GHS istället.

Jag har ett jättesnyggt Equito-schabrak, kornblått med silverkant. :love:
 
Ni som är där redan från idag, skvallra gärna om vad som är värt att titta lite extra på på mässan.
Hoppas det finns något kvar på lördag. ;)

Jag måste försöka hitta en par bra tyglar också eftersom jag och hästen brötade sönder mitt favvopar i helgen.
 
Jag ska inte dit i år :( men jag har beställt hästgodis av en som ska dit :up:
Skulle vilja ha tag på stalltäcke och tävlingstäcke också, men det är svårare att beställa av nån än godis.
 

Liknande trådar

Utrustning I helgen är det ju årets upplaga av SIHS, och vad är väl SIHS utan shopping? Inte mycket. Vad ska ni titta efter i år? :) Själv ska...
2
Svar
36
· Visningar
4 021
Senast: Ace
·
Utrustning Ja, nu är det ju typ bara en månad kvar till Sweden International Horse Show! :D Så en tråd som denna känns behövd, eller vad säger ni...
Svar
0
· Visningar
488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp