Sinatra Gold

asan

Trådstartare
Någon som har info om Sinatra Gold (old) e. Silvio I - Goldstern förutom härstamningen?
 
Senast ändrad:
Fux född 1993 i avel i 1996-2001, sedan kastrerad.
HLP 100-dagarstest
Dressyr 94.11 (30)
Hoppning 95.15 (27)
Totalt 92.48 (plats 31 av 50 hingstar)

Avkommeindex
Dressyr 76 (79%)
Hoppning 90 (70%)
Antal avkommor som tävlats i Tyskland endast 15 st.
Inga godkända söner och bara 3 stamboksförda döttrar.

Hans egna meriter är som bäst 2 lägre placeringar i MSV hoppning.
Ingen höjdare alltså.
 
KickiH hann före! ;)

Men ja, som hon säger. Ingen höjdare precis.
Har själv ridit en valack E: Sinatra Gold. Ingen höjdare han heller. Väldigt smal och "gänglig", ca. 155 cm i mkh. Väldigt stötig och "tung" gång fast han var så smäcker i typ. Kändes väldigt ostabil... Var utbildad till ungefär/knappt LC dressyr och 60 cm hoppning. Har ridit bättre hästar om man säger så.

Just det: Nyss nämnda avkomma var 14 år när jag red honom. Så utbildningsnivån berodde inte på att han var ung!
 
Tack! Jag har bara ridit en avkomma. vet ej mkh men han är inte så liten. Tunn kanske, men väldigt trevlig att rida. Otroligt snäll häst
 
Tack! Jag har bara ridit en avkomma. vet ej mkh men han är inte så liten. Tunn kanske, men väldigt trevlig att rida. Otroligt snäll häst

Du behöver absolut inte svara om du inte vill.
Men eftersom att "din" avkomma också är tunn, och valack...kanske vi tänker på samma häst? Bor du i Sthlms län möjligen?
Tänkte, med tanke på att SG inte verkade i avel så länge, det dessutom var i Tyskland och de uppenbara likheterna mellan "våra" avkommor så är det väl inte helt orealistiskt att vi tänker på samma häst. Det kan ju inte finnas hur många SG avkommor som helst i Sverige ;)
 
Ja det gör jag. Hästen heter Scooby Doo och står på Södertälje Ridskola. Men inte är han stötig och definitivt inte 1.55, Han borde vara minst 1.65. Han är mycket trevlig att rida på. En stor favorit.
 
Ja det gör jag. Hästen heter Scooby Doo och står på Södertälje Ridskola. Men inte är han stötig och definitivt inte 1.55, Han borde vara minst 1.65. Han är mycket trevlig att rida på. En stor favorit.

Vi tänker på samma häst. Nu var det visserligen ett tag sedan jag red honom, och dessutom red jag bara på SRK ett kort tag, men det var så jag upplevde honom iaf. Angående storleken är jag själv 162 cm och han var betydligt mindre än mig ;)
Nej, han var nog inte "min typ" av häst bara, mina favoriter var Malwina och Uvarone :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi funderar på att skaffa hund, obs funderar! Sambon kan bara tänka sig Golden Retriver. Jag har inget emot rasen, förutom storleken...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 583
Senast: Fille
·
Avel Undrar om någon här hört/vet något om hingsten Regress, en westfalisk hingst född -72. Härstamning e: Remus I u: Freia. Tycker det är...
Svar
2
· Visningar
655
Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 214
Senast: AnneB
·
Hästvård Är det någon här som vet om man t.ex kan gå in på ett apotek och få ett skriftligt recept omgjort till ett e-recept? Har en dyr medicin...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp