Sista inlägget

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt kaos. Det är så mycket som skulle behöva skrivas, men som jag inte förmår att sätta på pränt. I några av mina senaste inlägg har jag gått lite som katten kring het gröt. Det finns en vilja att släppa ut skiten men jag törs inte. Jag behöver vänta på att jag får komma till en terapeut. Det är bara så påfrestande med väntetiden.

Jag hade ett inlägg i huvudet idag, men som jag inte förmår skriva. Och när jag inte förmår skriva, så är det ingen idé att jag försöker. Det här har varit min ventil, men den funkar inte längre.

Så jag backar ut från Buke. Jag har hängt här i över 6 år och det har ofta varit min enda kontaktyta med omvärlden. Men det är lika bra att jag lämnar nu.
 

Fast jag hör om andras levnadsöden ibland och tycker de har haft det värre, men ändå verkar de ha klarat sig bättre.
Fast det vet du inte. Du vet inte vad som rör sig inom dem. Hur de kämpar mot sina demoner och hur mycket, hur ofta de har kraschat i sina liv och hur många gånger de har önskat att allt tagit slut. Då du möter dem mår de kanske utåt sett bra, de kanske inte delar med sig på det sätt du har förmågan att göra (vilket är enormt bra att du har!) men de kanske ändå gråter inombords, de kanske ändå rasar när ingen ser och de kanske ändå ser sig som värdelösa. Hur vi klarar oss i livet har så mycket med tur eller otur att göra. Turen att träffa rätt människor vid rätt ögonblick eller oturen att inte få göra det. Turen att få uppleva saker och ting vid rätt tidpunkt eller oturen att inte få göra det.

Jag respekterar fullt ut om du vill ta en paus men du kommer vara saknad. Skulle någon tänka illa om dig beror de på dem själva och inte på dig. Det är inga banala händelser som har lett till där du är. Det är svek av allra värsta sorten som kommit ikapp dig.

Ta hand om dig. Kramar :heart
 
Jag vaknade med ångest idag. Det känns som om jag sitter i en isoleringscell.

Jag trodde jag hade telefontid inbokat med läkaren idag men det är i morgon.
Så tufft du har det:(

Hoppas du får ett bra samtal imorgon med läkaren och att terapin inte dröjer alltför länge, för jag tror du kommer att ha jättestor nytta av den.

Synd om du inte orkar skriva mer för du är klok och analytisk. Men jag förstår självklart om du inte vill.

Styrkekramar:heartheart:heart
 
Jag känner mig mest gnällig. Och kedjan av händelser som lett till den här situationen känns banal. Jag borde ha klarat av det. Men jag är helt golvad.
När man mår som du gör är det inte småsaker även om det känns så.
Själv bröt jag ihop totalt nyårsafton.
Ballade ur rejält
Skäms som en hund men bara att acceptera att det skett och försöka fortsätta
 
Magiana om du fortfarande behöver buke som din kontaktyta/ventil, stanna. Om du mår bättre av en paus, ta en paus. Men tänk då på att vi är många som stöttar dig - för att vi gillar dig. Man måste inte vara strömlinjeformad för att "passa in" på buke, här passar de flesta sorter. Och din sort passar definitivt! :heart
 
Tack för alla vänliga kommentarer. Ingen nämnd, ingen glömd, även om jag inte orkat svara alla.

Det blev ett samtal till psykakuten i morse och sedan ett till mottagningen som jag väntat på kallelse ifrån. Plötsligt fanns det en tid redan idag. Så från och med nu kommer jag gå där en gång i veckan och antalet samtal är inte begränsat så som jag trodde.
 
Tack för alla vänliga kommentarer. Ingen nämnd, ingen glömd, även om jag inte orkat svara alla.

Det blev ett samtal till psykakuten i morse och sedan ett till mottagningen som jag väntat på kallelse ifrån. Plötsligt fanns det en tid redan idag. Så från och med nu kommer jag gå där en gång i veckan och antalet samtal är inte begränsat så som jag trodde.
Starkt jobbat av dig :) :up:

Behöver du en Bukepaus så behöver du men här är en till som kommer sakna dig i så fall!
 
Magiana grymt bra gjort! Och bra utfall också.

BRA! Jättebra att du ringde och jättebra att du får börja gå en gång i veckan!

Starkt jobbat av dig :) :up:

Behöver du en Bukepaus så behöver du men här är en till som kommer sakna dig i så fall!
Jag har mått uselt sedan medicinhöjningen i förra veckan och i morse kändes det inte uthärdligt. Något var tvunget att hända.

Jag lär hänga lite här på Buke ändå men har ingen ambition att delta eller skriva något. Om eller när det blir får visa sig.
 
Starkt gjort att ta det samtalet och så skönt att det gav resultat!
Förstår att du inte har ork kvar (och jag har nu inte jag ork att formulera mig med ordentlig eftertanke) men du kommer att vara saknad under din paus. Men ta den tid du behöver, din energi behövs säkert vid dina besök hos terapeuten och du behöver nog hushålla med din energi.
 
Jag kommer också att sakna dig här, även om jag har varit här för sällan för att ge dig den feedback och omtanke som jag egentligen hade velat. :heart Men jag önskar av hela mitt hjärta att du får hjälp att må bättre nu! I den mån det kan betyda något har jag uppskattat de gånger vi har träffats väldigt mycket och tycker att du är en jättehärlig människa med underbar utstrålning, och jag tycker mycket om dina välskrivna och kloka funderingar här! Jag hoppas att du har samma bumerangliknande förhållande till buke som jag har, och trots att man ruttnar och bestämmer sig för att lämna stället - upptäcker att man en vacker dag av nån jäkla anledning likförbannat sitter här igen och skriver... ;) Kram! :heart
 
Jag tycker att du gör helt rätt som lyssnar på dig själv när det tar emot att skriva. Allt du behöver få ur dig måste inte ut genom just Buke. Jag hoppas att du nu kan få den hjälp du behöver av vården. Stor kram!
 
Grymt bra att du orkade ringa och att du nu ska få komma och prata med nån.
(Utmattnings)depression beror inte på att du är svag. Tvärtom beror det på att du kämpat, på tok för länge. Och med det menar jag inget illa, bara det att din kropp till slutet fått bensinstopp. Man kan inte köra hur långt som helst utan att tanka, varken med bil eller sin egen kropp. Men ibland försöker man och upptäcker det när det är för sent.

Jag hoppas du lyckas hitta din bensin igen och fylla på tanken lite, för att kunna rulla vidare.
 
Grymt bra att du orkade ringa och att du nu ska få komma och prata med nån.
(Utmattnings)depression beror inte på att du är svag. Tvärtom beror det på att du kämpat, på tok för länge. Och med det menar jag inget illa, bara det att din kropp till slutet fått bensinstopp. Man kan inte köra hur långt som helst utan att tanka, varken med bil eller sin egen kropp. Men ibland försöker man och upptäcker det när det är för sent.

Jag hoppas du lyckas hitta din bensin igen och fylla på tanken lite, för att kunna rulla vidare.
Jo, jag vet ju egentligen det. Men det vill man (jag) inte riktigt inse.

Fast i förmiddags gjorde jag ett annat yogapass än jag brukar. Den satt där den skulle. Med viss häpnad har jag noterat att plötsligt fick jag lite klipp i steget och går runt och fixar med mina blommor. Något hände tydligen. Hur det utvecklar sig kan jag inte sia om.
 
Jo, jag vet ju egentligen det. Men det vill man (jag) inte riktigt inse.

Fast i förmiddags gjorde jag ett annat yogapass än jag brukar. Den satt där den skulle. Med viss häpnad har jag noterat att plötsligt fick jag lite klipp i steget och går runt och fixar med mina blommor. Något hände tydligen. Hur det utvecklar sig kan jag inte sia om.
Det tar tid att acceptera. För mig flera år. Och då har jag inte accepterat det helt ännu.

Härligt med yogan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Varning först att det här blir jätte långt och dåligt skrivet. Men jag vill ändå ge som en förklaring ifall nån bryr sig men fattar om...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 780
Senast: Andromedae
·
Samhälle Nu vill jag höra era åsikter i denna frågan, skriva/läsa i ett forum eller vara med i facebookgrupper? Jag är väl ganska ny på...
2
Svar
27
· Visningar
2 245
  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 534
Senast: Caoimhe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här är väl kanske inte så mycket för andra att läsa, men vill ni så är det självklart fritt fram. Men mest av allt är det för min...
Svar
0
· Visningar
638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp