Sista ridlektionen, göra vad?

Sannaisen

Trådstartare
Hej!
Jag är en tjej på 13 år. Jag rider på en ridskola som jag precis ska sluta på. Vi har en ridlektion kvar. Så jag undrar vad har ni för förslag för att göra denna sista lektion speciell? Vi har redan kört Gymkhana men nåt i den stilen.

Tacksam för svar

//Sannaisen
 
Barbackaridning
Working equitation
Leken Hela havet stormar. I stället för stolar att sätta sig på har man hinderstöd som man greppar.
Kadriljridning
 
Jag vet inte vad du menar med gymkhana, men när mina barn var små brukade deras ridskola ha hurry scurry på avslutningen. De tyckte att det var jätteroligt. Dvs stafett med två (eller flera) lag. En ponny per lag. Ponnyerna brukar tycka att de tär lika roligt som ryttarna. :)
 
Parallellhoppning? Det körde vi alltid på våra avslutningar när jag var yngre. Bygg upp en enkel bana med typ 4-5 hinder som man kan bygga så att man hoppar spegelvänt. Kör mot varandra och vinnarna ur varje duell går vidare till nästa omgång. Tror jag hittade ett videoklipp på vad jag menar här (kan inte kolla själv då jag sitter på jobbet och youtube är blockat).
 
Parallellhoppning? Det körde vi alltid på våra avslutningar när jag var yngre. Bygg upp en enkel bana med typ 4-5 hinder som man kan bygga så att man hoppar spegelvänt. Kör mot varandra och vinnarna ur varje duell går vidare till nästa omgång. Tror jag hittade ett videoklipp på vad jag menar här (kan inte kolla själv då jag sitter på jobbet och youtube är blockat).
Gud vilken kul grej!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 596
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 570
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 729
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp