Sista ridturen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår red jag Senioren för sista gången. Jag var i stallet i god tid och stod i hagen en bra stund och myste med hästarna innan jag tog in dem.

Senioren var lite seg i början av ridturen men kvicknade till så småningom. Ägaren hade ridit honom dagen innan. Han hade varit jättespänd i en timme och gått som en giraff. Sista kvarten hade han varit fin. Det var något som märktes nu när jag red. Förra gången jag red honom så tyckte jag att "jag kan inte rida", men nu hade jag en helt annan häst under mig, som var väldigt trevlig och med på noterna. Jag hade nog kunnat rida nästan hur länge som helst. Så det var en väldigt trevlig avslutning.

20180402_173824_liten.jpg

20180402_174632_liten.jpg

20180402_174405_liten.jpg

20180402_175030_liten.jpg

20180402_175123_liten.jpg

20180402_175310_liten.jpg


Jag filmade lite också i början av ridturen när han fortfarande var lite seg och jag vågade ha tyglarna i en hand och hålla i kameran i den andra.

 

Så vackra bilder, men ack så bitterljuvt. Min medryttarhäst togs bort i början av förra sommaren, hon kunde inte ridas då, men jag var på en sista liten promenad till sjön med henne, och överöste henne med morötter. Helt övertygad om att hon tyckte att hon fick en ganska fin tid på slutet, mycket tack vare mig. Slår vad om att din medryttarhäst känner detsamma, det syns ju rentav :heart
 
Så vackra bilder, men ack så bitterljuvt. Min medryttarhäst togs bort i början av förra sommaren, hon kunde inte ridas då, men jag var på en sista liten promenad till sjön med henne, och överöste henne med morötter. Helt övertygad om att hon tyckte att hon fick en ganska fin tid på slutet, mycket tack vare mig. Slår vad om att din medryttarhäst känner detsamma, det syns ju rentav :heart
Han är en myskille. Ibland kan han ha åsikter om saker. Han fick extra äpplen av mig den här dagen.
 
Han är en myskille. Ibland kan han ha åsikter om saker. Han fick extra äpplen av mig den här dagen.

Såklart, vore ju konstigt annars ;) Min förra medryttarhäst som togs bort var också en myshäst, och väldigt följsam. Den jag har nu är istället den mest gubbgriniga hästen jag stött på :D Men hur som helst, det syntes att ni hade ett fint band. Hur mår du idag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: Coras star
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 389
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 107
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp