Sjuk katt!

Splittan

Trådstartare
Min älskade kisse är sjuk.
Han bor inte hemma hos mig, utan hos mina föräldar psom bor på en gård.
Där har han och hans katt kompis ett pannrum som året runt håller samma temperatur som inne i huset.

Katterna får lov att vara inne i bland för att få kel inomhus m.m. Och på vintrarna får de äta frukost inomhus.
De får bara mat en gång om dagen (och ändå är de lite rultiga) då de fångar så mkt annan mat ute.
Den andra ketten älskar att vara inne, medans min katt inte är så glad över att vara inne så länge.

Men nu har han gått och blivit sjuk, och då får han vara inne.
Han känns "stel" att klappa och röra vid. Det är svårt at förklara, men han känns helt enkelt stel, lite som när man rör ett djur som är död *ryser* :crazy:.
Han har inte ätit frukost på tre dagar, och ville inte äta kyckling rester som de fick i förgår.
Han är torr om nosen, men inte speciell varm om den. Han är hängig, men är ändå medveten om vad som sker runt honom, och går görna runt och vill bli kelad.
Han dricker ganska så mkt (vilket jag är glad över).
Han nös väldigt mkt i början i dag, men slutade sedan efter ett tag (sedan så små nyser han alltid när han blir kelad, men har gjort det i mågna år). I mellanåt så ser det ut som om han vill kräckas, men endå inte. Kanske mer som om han harklar upp slem från halsen????? :confused:
Sedan så har han lite diiare

Tänkte att det kunde kanske vara kattsnuva, men han har inga sår på ögonen, tungan, munhållan. Har ingen snuva eller riniga ögon.

Kanske det kan vara en infektion??
Någon som vet??

Blir han sämre eller inte blir bättre om någon dag så besöker vi naturligt vis veterinären!
 
Jag hade inte väntat, utan tagit katten till veterinär. Även om jag inte har en susning vad det kan vara så har han ju så många symtom som visar att nåt är ordentligt fel.

mandalaki
 
VÄTSKEBRIST? Åk omedelbart till veterinären! De kommer troligtvis ge vätsla direkt under huden ( om det inte är något annat ännu värre ) var beredd på det värsta!

Lycka till !!
 
läste inte ordentilgt första gången.. men jag tror endå att det kan vara någon brist på ngt, eller kanske urinsten eller njurfel många katter får sånt om de äter vanlig kattmat. och då kan de dricka massor! i villket fall ÅK TILL VETERINÄREN SNARAST! och var beredd på tråkiga saker.!
 
Han är inte döende, han är pigg men hängig jämfört med hur han är normalt och dricker normalt.
Han har ingen feber.
Ringde och pratade med en veterinär i dag, och hon sa att hon kunde ju inte bedöma läget över telefon, men menade på att har han inte någon feber och dricker, och om man kan mata honom med hönsbuljong. Blir han inte sämmre så kunde jag nog vänta med att komma in med honom på måndagen. För jour avgift på helg är inte billigt, det skulle kosta runt 1000 kr för mig (köravgift) för att få ut veterinären till mig!, lägg sedan till kostnaderna för behandling. Blir han sämmre så får jag ju ta den smällen, men så länge läget är stabilt så kan jag vänta till måndag.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 015
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
3 983
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Har köpt en lite rar raskattunge. Väl hemma upptäckte jag att kattungen nös väldigt mycket, och hade rinniga kladdiga ögon. Blev orolig...
Svar
10
· Visningar
1 766
Senast: Bexzor
·
Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp