Bukefalos 28 år!

Sjuk kattunge, svar snabbt!

Carla

Trådstartare
Står i valet och kvalet huruvida jag skall försöka rädda en kattunge i stallet.
Den är 4-5 veckor, kraftigt undernärd, ligger bara. Den lever fortfarande dock.
Var på fötterna igår, mamma har mest troligt stött bort den.


nu går det inte att få tag på ngn mjölkersättning, finns det något i mataffärerna som går att använda??

SNABBA SVAR TACK
 
Sv: Sjuk kattunge, svar snabbt!

Har mamman stött bort den skulle jag definitivt avlivat den.
 
Sv: Sjuk kattunge, svar snabbt!

Låglaktosmjölk/grädde/gräddfil, burkmat, äggula och så kan du göra egen vätskeersättning. Det är superviktigt att kattungen får i sig mycket vätska.
 
Sv: Sjuk kattunge, svar snabbt!

Ta in den och försök få i den något. Vätskeersättning är första prioritet! Speciellt i den här fruktansvärda värmen.

Den är så pass stor att den inte behöver ha modersmjölksersättning, men den behöver få i sig näring. Som Sol säger, allt låglaktos i butiken kan du ge till en så pass stor unge, energirikt!. Jag hade tagit låglaktosgrädde och mixat med äggula och burkmat, lite mer vatten så konsistensen går att ge med spruta.

Jag tycker du ska ge den en chans, och jag hoppas verkligen att du får igång den! Jag hade absolut försökt, även om mamman stött bort den. Egentligen är det ju kattens ägares fulla ansvar att kattungarna mår bra, men ja. Det är ju inte ens säkert att det finns någon?

Har ni stort problem med hemlösa okastrerade katter i stallet? :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 623
Senast: Masse
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 452
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp