Sjukavdrag??

millen

Trådstartare
Kanske lite (väldigt?) dum fråga, men jag får inte tag på lönekontoret just nu så slänger upp frågan här under tiden :p fick min lönespec nu, och jag har varit sjuk några sammanhängande dagar denna perioden. Jag har aldrig varit borta mer än karensdagen innan, så har aldrig stött på detta förut men det står i min lönespec:
Sjuklön 80% och de datumen jag var sjuk, sen står det under karensdag:
Sjukavdrag: och datumen jag var borta.

Vad innebär sjukavdraget? Är det den lön som försvinner iom att jag är sjuk och sen lägs sjuklönen på det eller vad är det för nått? Som sagt kanske otroligt dum fråga, men första gången jag stöter på det :o
 
Okej världens mest onödiga tråd, lönekontoret ringed nu så jag har fått svar på detta, moderator får ta bort tråden :o:p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min partner har nyligen startat eget företag här under hösten. Det vi fortfarande inte blir kloka på är detta med VAB/föräldraledighet...
Svar
18
· Visningar
2 057
Senast: soom
·
Juridik & Ekonomi Hej! Kanske en dum fråga men jag är urkass på sådant här.🙈 Jag har alltid haft två konton hos Swedbank. Jag har ett privatkonto och ett...
Svar
16
· Visningar
3 086
Senast: Acto
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 505
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 473
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp