sjukpenning fk

_FiA_

Trådstartare
Jag vet att jag borde ringa till FK och det kommer jag göra, men jag vill gärna kunna sova i natt. Jag har ansökt om sjukpenning och har väntat på beslut. I förrgår fick jag besked på mina sidor om att min SGI är fastställd, so far so good. Men idag fick jag ett nytt pdf meddelande på mina sidor där det står ;

"Vi har beslutat om din ersättning t.o.m 3 Januari 2018. Du kan se kommande preliminära utbetalningar under "Utbetalningar". Tänk på att... Bedömningen är preliminär och kan påverkas om dina förutsättningar förändras, t.ex. om - du återgår i arbete tidigare - du får andra ersättningar - du åker utomlands Om du har fått en lägre ersättning än den du ansökt om kommer vi att skicka ett brev som förklarar"

vadå vi har beslutat? Beslutat vad? Om jag går in under prelliminära utbetalningar så finns det inga.

Är det någon här som har haft sjukpenning och som vet om det brukar dröja någon dag innan det syns något under prelliminära utbetalningar, eller ska jag förvänta mig ett avslag i brevlådan..
 
Min gissning är att de har beslutat att du får sjukpenning t.o.m 3 januari, men att själva utbetalningsproceduren inte är klar än.
Brukar man inte få sjukpenning i efterhand? Eller utbetald i slutet av månaden, när lönen brukar komma? (det är väldigt många år sedan jag var aktuell hos försäkringskassan...)
 
Jag har sjukersättning och jag har för mig att det inte brukar synas något under kommande utbetalningar innan det närmar sig utbetalningsdagen, trots att jag då är garanterad att få pengar varje månad, så jag skulle gissa att infon bara inte har hunnit dyka upp än. Tyvärr är det allt jag vet.
 
Jag har sjukersättning och jag har för mig att det inte brukar synas något under kommande utbetalningar innan det närmar sig utbetalningsdagen, trots att jag då är garanterad att få pengar varje månad, så jag skulle gissa att infon bara inte har hunnit dyka upp än. Tyvärr är det allt jag vet.
tack jag blev lite lugnare, hoppas det stämmer in på mig också. Det är väl just att under "prelliminära utbetalningar" så borde det väl synas direkt dom tagit beslut kan jag tycka..
 
Min gissning är att de har beslutat att du får sjukpenning t.o.m 3 januari, men att själva utbetalningsproceduren inte är klar än.
Brukar man inte få sjukpenning i efterhand? Eller utbetald i slutet av månaden, när lönen brukar komma? (det är väldigt många år sedan jag var aktuell hos försäkringskassan...)
Jo absolut får man pengar typ 25e eller så, men på mina sidor finns det två rubriker "prelliminära utbetalningar" och "kommande utbetalningar" och det är väl just under prelliminära jag tycker det borde stå om beslutet är positivt..
 
tack jag blev lite lugnare, hoppas det stämmer in på mig också. Det är väl just att under "prelliminära utbetalningar" så borde det väl synas direkt dom tagit beslut kan jag tycka..
Min erfarenhet är att de inte alltid är så snabba med att uppdatera sånt.
 
Hope you´re right..:D
Det gör jag också. :D Vet iaf att det dröjde innan det syntes något om utbetalningar på mina sidor när jag först fick min sjukersättning, hann se att det hade tagits beslut och sen fått hem brev om att den var beviljad innan infon dök upp där.
 
Jag har sjukersättning och jag har för mig att det inte brukar synas något under kommande utbetalningar innan det närmar sig utbetalningsdagen, trots att jag då är garanterad att få pengar varje månad, så jag skulle gissa att infon bara inte har hunnit dyka upp än. Tyvärr är det allt jag vet.
Jag har med sjukersättning. Får pengar Den 18e. Redan förra veckan fick jag sms att utbetalning kommer att ske.
 
Jag har sjukpenning och första gången jag såg ett sånt besked fick jag ringa och frågade vad de hade beslutat, för jag blev så osäker. Men det har sett ut så varje gång de godkänt min sjukskrivning (vet dock inte hur det ser ut när de inte godkänner för det har tack och lov inte hänt än, men det bör ju se annorlunda ut). Ibland tar det väldig tid innan det dyker upp preliminära utbetalningar också.
 
Om man inte får godkänt så får man ett brev "vi överväger att inte betala ut till dig" typ. Så jag tror att du kan vara lugn.
 
Jo absolut får man pengar typ 25e eller så, men på mina sidor finns det två rubriker "prelliminära utbetalningar" och "kommande utbetalningar" och det är väl just under prelliminära jag tycker det borde stå om beslutet är positivt..
Preliminära utbetalningar tycker jag mig minnas Syns bara när utbetalning närmar sig. Får du pengar den 25 så ligger summan där max en vecka innan tror jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
829
Kropp & Själ Jag har haft 50% aktivitetsersättning i flera år på grund av psykiska och fysiska sjukdomar. Jag gjorde en tråd om detta tidigare, som...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: _FiA_
·
Kropp & Själ Och jag önskar innerligt att de hade rätt men så är tyvärr inte fallet... :( Hur orkar man kämpa mot en så stor och fullständigt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
12 680
Senast: Nethril
·
Kropp & Själ Allsmäktiga buke jag behöver hjälp med att reda ut begrepp o veta hur jag skall gå tillväga! :bow::bow: Jag har varit sjukskriven sedan...
2
Svar
32
· Visningar
3 916
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp