ska jag berätta det??

millan10

Trådstartare
För att göra en lång historia kort. Är lite kris hemma just nu och detta är andra gången denna typ av kris sker. Första gången detta hände mådde jag otroligt dåligt och det blev tufft i skolan för mig. Talade om att jag inte mådde bra för min förra lärare som såg till att jag kunde få hjälp att prata med någon. Hen stöttade mig också under denna period. Nu är risken stor att jag kommer må lika dåligt som jag gjorde i den första krisen. Just nu mår jag inte så dåligt som när jag berättade det för min förra lärare, men jag känner på mig att mitt mående kommer bli sämre. Nu har jag börjat på en ny skola (gymnasiet) så går i en ny klass med nya lärare. Har funderat på att berätta för den läraren jag har nu om min kris och att jag är orolig att det kommer påverka hur det kommer gå i skolan. Bara mer så att de vet om det tänkte jag. Behöver inget stöd att prata med någon just nu så som jag hade innan känner jag, men skulle vara skönt att de vet om det om det skulle bli värre. Vad tycker ni? Kan man tala om det?
 
Jag håller med. Jag har gjort så med mina lärare när jag mått dåligt. Tycker det känns lättare. Du kan förhoppningsvis få viss stöttning därifrån också i så fall.
 
Tycker definitivt du ska prata med dina lärare. Det gjorde jag när jag mådde dåligt och en del förstod, men så är mina diagnoser så invecklade att skolan gick skit ändå på alla sätt och vis.

Men berätta!
 
Bara en spontan tanke: om du känner redan nu att det kan bli värre, är det då inte bra om du kommer iväg och pratar med någon som kan hjälpa dig att förebygga allt, så att det inte blir värre?
 
Försöker svara alla: Troligtvis blir det så att jag berättar för min lärare hur jag har det. Det kommer nog att kännas lättare för mig sen efteråt. Har funderat på att kanske prata med någon, men just nu är jag så trött på allt att jag inte orkar ta tag i det och prata mer grundligt med någon, iaf inte för tillfället. Men tanken finns fortfarande där.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 973
Senast: mars
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 644
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 633
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp