Bukefalos 28 år!

Ska jag hoppa av utbildningen?

Beet

Trådstartare
För två år sedan kom jag in på utbildningen jag sökt till. Jag var väl kanske inte jätteexalterad men blev förvånad och glad då jag verkligen inte trodde mina betyg skulle räcka till även om dom var bra. Skolan började och jag kände bara ett stort "hjälp!". Jag hade totalt glömt bort hur jag skulle plugga efter 1 1/2 år uppehåll efter studenten och jag fick verkligen kriga mig igenom för att hänga med. Jag klara 1a terminen, 2a också och även den 3e och 4e. Jag har dock aldrig känt mig så värdelös under dessa år då jag har gjort oändligt med omprov. Anledningen till detta är att sakerna inte fastnar. Jag tycker inte det är intressant och jag pluggar helt enkelt för lite för jag har ingen motivation.

Nu ska jag gå in på 5e terminen. C-uppsats ska skrivas och ännu mer prov ska göras. Jag har under en längre tid verkligen funderat på om detta verkligen är det jag vill göra. Jag är inte dålig i skolan, men denna utbildning får mig att bli det. Jag har börjat kolla runt på andra saker som jag kan plugga vidare till om jag skulle lyckas gå klart detta år. Jag vet dock inte om jag orkar. Jag vill inte detta, anledningen till att jag sökte till utbildningen var att jag inte visste annat. Jag har alltid jobbat inom detta område och även gymnasiet inriktade jag i det för att just kunna söka till utbildningen i framtiden.

Jag vill upptäcka något nytt. Lyckas inom nånting annat och få känna mig bra igen. Jag har alltid skött mig bra i skolan och haft nästan MVG i allt och nu när jag är vuxen så är jag som en liten trotsig tonåring som inte orkar lägga krut på studierna för det finns ju roligare saker att göra

Vad säger ni? Ska jag slösa ett år till av livet eller ska jag hoppa av ta något jobb och sen verkligen försöka komma igång med det jag verkligen vill göra även om det är svårt som tusan.