Skaffa första hunden

Såklart, men ska den vara ute bland folk och fä på stan borde den väl palla att vi travar förbi. Tycker jag då! ^^
Sedan vet jag förstås inte varför de var där till att börja med. Den kanske skulle sniffa efter sprängämnen och var supertaggad.

Fast det finns ju hur många hundar som helst som har problem med hundmöten. :) Det löser man ju inte genom att låsa in sig. Att en hund är tjänstehund betyder ju inte att den är utan fel, sådana hundar finns inte (tror jag :D).
 
Fast det finns ju hur många hundar som helst som har problem med hundmöten. :) Det löser man ju inte genom att låsa in sig. Att en hund är tjänstehund betyder ju inte att den är utan fel, sådana hundar finns inte (tror jag :D).

Särskilt inte kanske om man prioriterar prestationen så att säga. Jag skulle iaf inte ha nått emot att polisen har några hundar i tjänst som inte fixar 100/100 hundmöten på ett bra sätt om de tex är grymma på att söka upp hårstrån på en brottsplats.. För att ta ett exempel.
 
@FrauleinLeo @Sezziyanen Givetvis! Jag har en liten ragata själv. XD Jag blev så paff bara. Antar att de få gånger jag sett tjänstehundar har de varit så inne i sitt fokus att omgivningen inte spelat så stor roll.

Sedan kanske man inte behöver stå mitt på trottoaren med hunden om den är knepig, men det kan ju hända att föraren var en aning disträ helt enkelt.
 
Mitt fel som missförstod då, jag googlade kustmarken och fick upp deras schäfrar :)

De föder även upp labbar (bla Lilla Nymo kommer därifrån) Sen köper de även in enstaka storpudlar som passar som ledarhundar.
Deras uppfödning är ca 50/50 labbe för ledarhundsverksamheten och Schäfer mot tävling och tjänst :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 080
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
1 922
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 506
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp