Skänkeshästar (frieser) på annonssite

Bansan

Trådstartare
Var det fler än jag som blev nyfikna på en annons på en annonssida igår, gällande ett friesersto där priset var satt till 7500? Som mailade och undrade hur det kunde komma sig att hästen bara kostade 7500?

Svaret på den frågan känns för bra för att vara sant (vilket det ju då oftast är)...

Innan jag berättar vidare är jag som sagt nyfiken på om någon mer svarade henne?
 
Var det fler än jag som blev nyfikna på en annons på en annonssida igår, gällande ett friesersto där priset var satt till 7500? Som mailade och undrade hur det kunde komma sig att hästen bara kostade 7500?

Svaret på den frågan känns för bra för att vara sant (vilket det ju då oftast är)...

Innan jag berättar vidare är jag som sagt nyfiken på om någon mer svarade henne?

Jag skulle ha tagit för givet om att det handlade om euro och inte kronor och då tycker jag inte att satt pris är så konstigt. Skulle heller aldrig svarat på annonsen eftersom den (normala under förutsättning att det är euro) prisnivån är långt över min prisklass.
 
Annonsens utformning gjorde att jag blev nyfiken på vad det var frågan om... Jag var också ganska säker på att det var en felskrivning och skulle vara euro.

Men så var faktiskt inte fallet...
 
Det finns säkert omständigheter runt försäljningen som gör att priset blir lågt. Hästen kanske inte är frisk osv. Varför är det nått att spekulera i till den grad att du startar en tråd?
 
Jag spekulerar inte... Jag är nyfiken på om fler svarat och kanske som jag, inte fattat förrän efter andra mejlet att det handlar om bedrägerier.
 
Det brukar vanligtvis röra sig om bedrägerier när det låter för bra för att vara sant. Säg att du tar henne och att du är på väg med transport men tappat plånboken och att säljaren nu måste swisha dig en tusenlapp till bensin för att du ska kunna genomföra köpet.
 
Fast bedrägeriannonser och -mail förekommer ju varje dag, överallt. Försöker man sälja häst/bil/tavla så är det alltid nån från Långtbortistan som absolut vill betala MER för produkten och det är så fint så.
 
Har inte sett den aktuella annonsen eller svarat på den. Men däremot har jag vid en par tillfällen sett motsvarande annons på annonsforum här i Finland och häromåret var det en artikel i lokaltidningen här om en kvinna som köpt den billiga friesern. Dvs betalat den men någon häst fanns ju inte i det fallet iallafall.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 807
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Det är nervöst att gå på arbetsintervju och arbetsgivare har ofta flera de ska intervjua. Och man ska väl ha en gnutta tur för att bli...
2
Svar
21
· Visningar
4 513
Senast: tornblomma
·
  • Artikel
Företag Keps, Hoodie och T-shirt med Stallets/Föreningens logga. Vi är ett företag som designar och trycker kläder. Vi är samtidigt verksamma i...
Svar
0
· Visningar
1 575
Senast: Pressit
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp