Skicka present: storlek?!

pepp

Trådstartare
Idag blev jag moster till en liten flicka, planerat snitt :)
Nu tänkte jag ju skicka ner en present till syrran i form av nån söt somrig klänning åt ungen. Men hur tusan vet man vilken ungefärlig storlek man ska välja? :)
 
Jag hade nog valt en lite större storlek att ha i framtiden! Tänker mig att man som nybliven förälder får mycket smått och som barnet ändå växer ur snabbt, hade nog valt en stl. 74, 80 eller 86 :) Som hon kanske kan ha längre och har nåt att växa i :)
 
Och jag säger att du borde köpa i stl 62. Min tös är född i samma tid (fyllde 1 i söndags) och hon hade 56 läääääänge. Har fortfarande ett par strumpbyxor i stl 62 som funkar. Hon hade vissa plagg i 62 samma sommar (majoriteten gick väl i 56 fortfarande) men de flesta barn växer ju snabbare än vad hon gjorde. Tänk om du köper något större och barnet inte kan ha sommarklänningen förrän till vintern, det vore ju tråkigt.
 
Jag skulle välja 56 eller 62, förmodligen 56, om jag ville vara säker på att klänningen blir använd. Har ett tips dock: Köp en klänning som är mer som en body med en liten kjol på. Om man inte kan knäppa under rumpan så kasar bara klänningen upp eftersom bäbisen (så klart :-)) inte kan stå. Vi har fått massor med söta klänningar i present till våra döttrar när de var bäbisar ich vanlig klänning är ett vansinnigt opraktiskt plagg på någon som inte kan stå.
 
Mitt barn är fem månader och har strl 68/74. Så jag hade nog valt en klänning i strl 62. Tyckte vi fick så enormt mycket saker i 56 som det var :)
 
Idag blev jag moster till en liten flicka, planerat snitt :)
Nu tänkte jag ju skicka ner en present till syrran i form av nån söt somrig klänning åt ungen. Men hur tusan vet man vilken ungefärlig storlek man ska välja? :)

Jag hade absolut tagit 62 om det ska användas i sommar, men det beror ju på hur stor hon är också. Är hon 48 cm lång eller 55, det gör ju stor skillnad (även vikten ).
 
Den stora frågan är hur stor hon är! ;) Jag har fått klumpar till barn och min första kunde använda strl 56 en vecka ungefär och min andra fick jag gå direkt på strl 62... Han var 56 cm lång och vägde 4760 gram... kompisen fick en liten skrutt på knappa 3000 gram och 46 lång... De kunde ha 56 och 62 rätt länge...
 
Den stora frågan är hur stor hon är! ;) Jag har fått klumpar till barn och min första kunde använda strl 56 en vecka ungefär och min andra fick jag gå direkt på strl 62... Han var 56 cm lång och vägde 4760 gram... kompisen fick en liten skrutt på knappa 3000 gram och 46 lång... De kunde ha 56 och 62 rätt länge...

Säger samma som Snurrfian!

Ta reda på hur stor bebisen är innan du köper något :) Min plutt var 49 cm när han föddes och först nyligen, 8 veckor gammal, växte han ur storlek 50... Det han fått i storlek 62 har vi inte kunnat börja använda än och han är 10 veckor.
 
Säger samma som Snurrfian!

Ta reda på hur stor bebisen är innan du köper något :) Min plutt var 49 cm när han föddes och först nyligen, 8 veckor gammal, växte han ur storlek 50... Det han fått i storlek 62 har vi inte kunnat börja använda än och han är 10 veckor.

Tack för svar, ska skriva imorgon och fråga hur stor hon är :)
 
Både jag o flera av mina vänner har fått väldigt mkt just i 62 i present- just för att många tycker att det är en stl spm står sig länge, så jag skulle säga antingen 50 eller 56 o skicka direkt eller gå upp till 68 eller 74. 86 känns ju väldigt långt bort, runt 1-2 år liksom o då vet man ju inte ens vilken årstid det är när det passar.
 
Tänk också på att olika märken är olika i storlekarna. Polarn och pyret är stora i storlekarna medan H&M är små :)
 
Haha min unge är verkligen mini inser jag!! Hon är ett år och två månader och har storlek 74! Hon är född 13/02/13 och storlek 62 var stort för henne hela förra sommaren!
 
Apollo 13; min tös är 1 månad äldre än din och har också 74.. småtjejor!

Instämmer med föregående, storlek 62 och klänning i form av "body med kjol". Fick en sådan till min tös och jag tror den blev det mest använda plagget. Både fruktansvärt söt, OCH praktiskt då den inte gled och hade sig.
 
@Andromedae Hon var 49 cm och vägde 2740 gr... Visserligen föddes hon 35+2, men backar man de där sex veckorna så är hon ändå mini jämfört med andra här.. och hennes kompisar irl för den delen.
 
Jag har hittat endel super söta typ.. jumpsuits till min dotter som jag bara älskat! De var perfekta förra sommaren, då var jag lite väl i farten och köpte storlek 74 för jag trodde hon skulle växa i raketfart under sommaren eftersom alla säger att barn växer sååå fort... Eftersom min tös inte gjorde det så passade iaf den ena perfekt när vi åkte till Thailand i feb när hon fyllde ett! Dom är perfekta i värmen för de är luftiga och sköna!

Typ som denna!
1702_xl.jpg
 
@Apollo 13 Okej, mini redan då alltså! Min var också 49 lång när han föddes, men han vägde ju i alla fall 3,3 (fullgången). Blir spännande att se hur stor min är när han kommer upp i din tös ålder.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad packar/packade ni? Vad tyckte ni vad viktigast och vad blev överflödigt? Jag har tänkt senaste månaden att man inte behöver så...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 392
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 160
Senast: Red_Chili
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 427
Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp