Skillnad mellan att ha hund eller häst?

Tack för alla era svar:)
Det som skrämmer mig med hund är att det känns som att skaffa bebis, en hund är så beroende av mig. Vad gör man om man ligger däckad i feber i dagar :D
Man släpper ut den på tomten (om man har nån). :) En hund klarar av att inte stimuleras en tid. Sålänge en får kissa och bajsa, äta och dricka. Även en aktiv hund.
 
Håller med @Snö . När man är sjuk/det krisar så fixar en hund oavsett sort/ras några dagar att bara rastas minimalt utifrån basala behov . Det är ju likadant som att ha häst om man är sjuk.

Ang hund/häst i övrigt :
Jag och vi i familjen har haft hund jämt under alla år och då mera sports/aktiva raser som kräver både motion allmänt och mental stimulans samt träning för det de är avlade för .

Alla de har gått utmärkt att kombinera med häst och ha med i stall/vid ridning , och lösa har de fostrats att kunna vara större delen av tiden i skog och mark - har typ aldrig haft större problem med att få dem så - men givetvis kräver det mer tid och engangemang i grunden !
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Senast: Sootie
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 542
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 601
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 857
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp