Skor - förskola

YaHilweh

Trådstartare
Vi ska skola in vår 2 åring på förskola sista veckan i februari och funderar kring skor.
Idag har hon endast ett par vinterkängor superfit, skorna har vart fantastiska i vinter och vi hoppas att de ska hänga med mars ut, men de börjar bli tighta. Samt att vi behöver något att byta med i fall de mot förmodan skulle bli blöta på fsk.

Vad ska vi köpa? Räcker gummistövlar eller ett par vattentäta rejäla gympaskor?
Gummistövlar är väldigt svårt att hitta då hon har väldigt breda vader. Men vi hittade 1 par i höstas, de är tyvärr för små nu. Det känns lite väl att köpa ett par reserv vinterskor i februari.

Så, vad har ni för skor?
Vad hade ni köpt som extraskor?
 
Vi ska skola in vår 2 åring på förskola sista veckan i februari och funderar kring skor.
Idag har hon endast ett par vinterkängor superfit, skorna har vart fantastiska i vinter och vi hoppas att de ska hänga med mars ut, men de börjar bli tighta. Samt att vi behöver något att byta med i fall de mot förmodan skulle bli blöta på fsk.

Vad ska vi köpa? Räcker gummistövlar eller ett par vattentäta rejäla gympaskor?
Gummistövlar är väldigt svårt att hitta då hon har väldigt breda vader. Men vi hittade 1 par i höstas, de är tyvärr för små nu. Det känns lite väl att köpa ett par reserv vinterskor i februari.

Så, vad har ni för skor?
Vad hade ni köpt som extraskor?
Det beror ju lite på vår man bor men vi har tidigare år haft Kavat Yxhult som vinterskor samt Kavats fodrade gummistövlar. Fördelen med de sistnämnda är att man kan ta ut fodret helt och fått då en ofodrad större gummistövel. :up:
I år har sonen vara gått 15 timmar u veckan då jag är föräldraledig med lillasyster. Eftersom vi bor så långt söderut och han är där så lite så har vi chansat med skorna så han har inga vinterskor alls :o utan sina höstskor samt gummistövlar från göra vintern utan fodret. Nu ska vi upp till Småland nästa helg (snö) så det får väl bli ett par nya fodrade gummistövlar då
 
Vi gillar fodrade gummistövlar. Viktigast har herrn hemma kommit fram till är att skaftet ska också vara vattentätt inte bara foten :D
 
Vi ska skola in vår 2 åring på förskola sista veckan i februari och funderar kring skor.
Idag har hon endast ett par vinterkängor superfit, skorna har vart fantastiska i vinter och vi hoppas att de ska hänga med mars ut, men de börjar bli tighta. Samt att vi behöver något att byta med i fall de mot förmodan skulle bli blöta på fsk.

Vad ska vi köpa? Räcker gummistövlar eller ett par vattentäta rejäla gympaskor?
Gummistövlar är väldigt svårt att hitta då hon har väldigt breda vader. Men vi hittade 1 par i höstas, de är tyvärr för små nu. Det känns lite väl att köpa ett par reserv vinterskor i februari.

Så, vad har ni för skor?
Vad hade ni köpt som extraskor?

Kanske finbs bättre begagnade på blocket av den sort ni har? Så slipper du köpa helt nytt för att ha som reserv :)
 
Det beror ju lite på vår man bor men vi har tidigare år haft Kavat Yxhult som vinterskor samt Kavats fodrade gummistövlar. Fördelen med de sistnämnda är att man kan ta ut fodret helt och fått då en ofodrad större gummistövel. :up:
I år har sonen vara gått 15 timmar u veckan då jag är föräldraledig med lillasyster. Eftersom vi bor så långt söderut och han är där så lite så har vi chansat med skorna så han har inga vinterskor alls :o utan sina höstskor samt gummistövlar från göra vintern utan fodret. Nu ska vi upp till Småland nästa helg (snö) så det får väl bli ett par nya fodrade gummistövlar då

Vi bor strax utanför Varberg, vi har snö just nu men då funkar superfiten kanon. Tycker det här med skor är så svårt.

Just fodrade gummistövlar hittade vi inga när vi letade i höstas. Hon får inte med foten i dom om de inte är 3nr för stora.
 
Vi gillar fodrade gummistövlar. Viktigast har herrn hemma kommit fram till är att skaftet ska också vara vattentätt inte bara foten :D
Det svåra är att få ned hennes vader i fodrade gummistövlar. Jag vet på riktigt inte vart hon hittat de där vaderna. Verkligen sambon eller jag har det problemet :p
 
Vi har ett par fodrade stövlar från maxi. Det är andra året vi köper såna och vi är riktigt nöjda. De är breda runt vaderna. Dottern klarar sig bra på såna hela vintern men har ett par vanliga gummistövlar ståendes alltid på fsk (deras önskemål). De används mest under varmare delen av året när vi lämnar i vanliga skor på morgonen ifall det regnar under dagen.
 
Vet inte om man får länka men googla "regnboots Cullen flag".
Kanske kan funka med raggsockor i? Funkar ju utan sockor sen när det blir varmare :)
 
Vi har ett par fodrade stövlar från maxi. Det är andra året vi köper såna och vi är riktigt nöjda. De är breda runt vaderna. Dottern klarar sig bra på såna hela vintern men har ett par vanliga gummistövlar ståendes alltid på fsk (deras önskemål). De används mest under varmare delen av året när vi lämnar i vanliga skor på morgonen ifall det regnar under dagen.
Maxi har jag inte heller haft en tanke på att kolla. Det ska kollas upp i veckan. Tack så mycket, de barnkläder vi haft från dom upplever jag ha vart bra. Men har aldrig haft en tanke på skorna.
 
Granngården har jag inte haft en tanke på. Tack! Dessa såg smidiga ut (blir till att kolla lantmännen outlet på Gekås på fredag), känns som de bör va ganska flexibla i skaftet?
Tretorn är väldigt mjuka och flexibla, Sulman är mer stabila. De funkar året runt, även i kallt väder :)
 
Maxi har jag inte heller haft en tanke på att kolla. Det ska kollas upp i veckan. Tack så mycket, de barnkläder vi haft från dom upplever jag ha vart bra. Men har aldrig haft en tanke på skorna.

Eller hur, man tänker inte alls på att de faktiskt har helt okej kläder och skor! Vet att de förra året sålde ut dem lite billigare dessutom på senvintern/vårkanten.
 
Eller hur, man tänker inte alls på att de faktiskt har helt okej kläder och skor! Vet att de förra året sålde ut dem lite billigare dessutom på senvintern/vårkanten.
Jag har hittat lite kläder där när de sålt ut, med tänket "en tröja för 20:- känns bättre än en tröja för 149:-, speciellt på dagis" och det är fasen plaggen från maxi som hållt absolut bäst hos dagmamma.
 
Vi ska skola in vår 2 åring på förskola sista veckan i februari och funderar kring skor.
Idag har hon endast ett par vinterkängor superfit, skorna har vart fantastiska i vinter och vi hoppas att de ska hänga med mars ut, men de börjar bli tighta. Samt att vi behöver något att byta med i fall de mot förmodan skulle bli blöta på fsk.

Vad ska vi köpa? Räcker gummistövlar eller ett par vattentäta rejäla gympaskor?
Gummistövlar är väldigt svårt att hitta då hon har väldigt breda vader. Men vi hittade 1 par i höstas, de är tyvärr för små nu. Det känns lite väl att köpa ett par reserv vinterskor i februari.

Så, vad har ni för skor?
Vad hade ni köpt som extraskor?

Att ha barn är ju en prylsport i sig så det är bara att gilla läget tänker jag.

Vanliga gummistövlar i februari - no no. Fodrade fungerar.

Jag hade försökt hitta billiga vinterstövlar på blocket.
 
Vi ska skola in vår 2 åring på förskola sista veckan i februari och funderar kring skor.
Idag har hon endast ett par vinterkängor superfit, skorna har vart fantastiska i vinter och vi hoppas att de ska hänga med mars ut, men de börjar bli tighta. Samt att vi behöver något att byta med i fall de mot förmodan skulle bli blöta på fsk.

Vad ska vi köpa? Räcker gummistövlar eller ett par vattentäta rejäla gympaskor?
Gummistövlar är väldigt svårt att hitta då hon har väldigt breda vader. Men vi hittade 1 par i höstas, de är tyvärr för små nu. Det känns lite väl att köpa ett par reserv vinterskor i februari.

Så, vad har ni för skor?
Vad hade ni köpt som extraskor?
Vad har hon för storlek? Har kanske några par vinterskor till övers efter sonen.
 
Vi har:
- fodrade gummistövlar från Tretorn
- ett par rejäla vinterstövlar från Ecco
- höga fodrade sneakers från Everest
- ofodrade sneakers från Everest i två storlekar. Ett par för våren och ett par för hösten
- gummistövlar från Tretorn

Det sammanfattar vårt skoår på dagis. Är man en snäll förälder så köper man ett par sandaler eller tunnare sneakers men det har vi hoppat över.

Alla andra skor är hobby och överflödiga. Därmed inte sagt att de inte inhandlas men de skulle kanske inte behövas :angel::D

Mvh Miks
 
Vi skolar in dottern (20 månader) just nu och hon har ett par vinterkängor från Viking och ett par allvädersstövlar från Kuling. Vår förskola lämnar över en lista med kläder som barnen bör ha för den aktuella årstiden, där ingår vilka skor som behövs. (Nu hade vi redan de skor som de rekommenderade, men annars hade vi köpt.) Kanske er förskola har något liknande? :)
 
Vi skolar in dottern (20 månader) just nu och hon har ett par vinterkängor från Viking och ett par allvädersstövlar från Kuling. Vår förskola lämnar över en lista med kläder som barnen bör ha för den aktuella årstiden, där ingår vilka skor som behövs. (Nu hade vi redan de skor som de rekommenderade, men annars hade vi köpt.) Kanske er förskola har något liknande? :)

Dom ringde nyss från förskolan (okej, nyss är att ta i, men i eftermiddags) så jag ska dit en sväng på onsdag och se lokaler och få ställa frågor och sådant :)
Så tänkte ta upp skofrågan då. Även om täckbyxor eller overall är att föredra (tänker att täckbyxor är lättare då hon är blöjfri)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hur länge håller era skor? Jag tycker mina går sönder alldeles för fort. Börjar känna mig gaslightad av skoindustrin. Är det mina fötter...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 203
Senast: Trasten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd...
2
Svar
24
· Visningar
2 021
Senast: Lingon
·
Småbarn Vad har ni för tips på skor till en ca 1,5-åring nu i mars/april/maj? I dagsläget har hon ett par vinterkängor från Superfit i storlek...
Svar
12
· Visningar
1 112
Senast: Fibusen
·
Småbarn Nu när det det ibland är så fint väder att dörren står öppen blir det väldigt mycket spring in och ut och jag skulle vilja hitta skor...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp