Skor med stålhätta

Sv: Skor med stålhätta

kl

Tänk på att har du en tung häst och blir trampad på stålhättan kan den tryckas ihop så du knipsar tårna. Inte helt ovanligt att stålhätteskor får plockas av på akuten.....:eek:

Visst, de är designade för att klara av att bli överkörda av en truck på x antal ton, men håller inte för en häst på 600-800kg. Förstår inte resonemanget alls.:confused::confused:
Självklart kan en häst INTE trycka ihop stålhättan!!!!!
 
Sv: Skor med stålhätta

jag har två par såna och jag älskar dem:love:
 
Sv: Skor med stålhätta

Visst, de är designade för att klara av att bli överkörda av en truck på x antal ton, men håller inte för en häst på 600-800kg. Förstår inte resonemanget alls.:confused::confused:
Självklart kan en häst INTE trycka ihop stålhättan!!!!!

Skönt att gå i den tron!! Fortsätt med det!! Glöm bara inte att det finns flera försäljare av stålhätteskor som inte är speciellt seriösa! Jag kan bara tala om vad jag sett! Då är det kanten i riktning mot benet som har gett vika och skurit ner i foten. Tjockt järn längst fram och tunnare längst fram mot benet. Jag kan inte av sekretess förmedla journaler, men du har frihet att tro vad du vill. Köp kvalité! Lycka till!
 
Sv: Skor med stålhätta

Skönt att gå i den tron!! Fortsätt med det!! Glöm bara inte att det finns flera försäljare av stålhätteskor som inte är speciellt seriösa! Jag kan bara tala om vad jag sett! Då är det kanten i riktning mot benet som har gett vika och skurit ner i foten. Tjockt järn längst fram och tunnare längst fram mot benet. Jag kan inte av sekretess förmedla journaler, men du har frihet att tro vad du vill. Köp kvalité! Lycka till!

Visst, det finns sämre skyddsskor oxå, men de jag nämnde i mina inlägg klarar av kompression på 15000 Newton. Säg den häst som klarar av att trycka ihop dem!
 
Sv: Skor med stålhätta

Skönt att gå i den tron!! Fortsätt med det!! Glöm bara inte att det finns flera försäljare av stålhätteskor som inte är speciellt seriösa! Jag kan bara tala om vad jag sett! Då är det kanten i riktning mot benet som har gett vika och skurit ner i foten. Tjockt järn längst fram och tunnare längst fram mot benet. Jag kan inte av sekretess förmedla journaler, men du har frihet att tro vad du vill. Köp kvalité! Lycka till!

Utan att tulla på sekretessen så .... och det var just en häst som tryckt ihop just den skon?

Har nämligen svårt att se att detta du beskriver är så vanligt.. Om det vore det så skulle alla dessa yrken där krav på stålhätta i skon få något att fundera på.

Jag tror att det är betydligt vanligare med besök på akuten pga trampskador orsakade av häst där stålhätta saknades på skorna.
 
Sv: Skor med stålhätta

Titta hellre på arbetsskor än ridskor så får du mer att välja på. Jag har ett par från Sievi med goretex. Går utmärkt att rida med också.
52834103.jpg

// Linda
 
Sv: Skor med stålhätta

*knapplån*

Jag har Blundstones med stålhätta. Mina är 8 år gamla och är jättesköna och håller bra.
 
Sv: Skor med stålhätta

Jag har köpt ett par arbetskängor från Blåkläder. Mina köptes på Jula. De funkar att både promenera i skogen med och rida i eftersom de har klack. De är vattentäta också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har erfarenhet av Ockelbosjukan? Jag fick diagnosen i mitten på augusti och jag skulle gärna höra andras...
Svar
13
· Visningar
2 197
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Hej! Är det någon som har tips på skonsamma sätt att bygga muskler på en hund? Jag har en schäfertik på 2 år som behöver bygga muskler...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 416
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 694
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp