Skor/tasskydd för vandring

Nominous

Trådstartare
Jag behöver lite tips på skor/tasskydd lämpliga för att vandra i fjällen under sommartid när det är varmt och fuktigt. Så svår kombo.
Dom kliver ju alltid ner i surhål så tassarna blit ju blöta så jag vill inte riskera att det blir för instängt. Samtidigt är det ju ofta varmt (15-20 grader) så man vill ju inte att det ska bli för varmt heller.

Jag kan som inte komma på vad som kan vara lämpligt? De skor jag har till hunden vintertid kommer absolut inte funka sommartid. Vintertid får han problem med kölden. Sommartid är han känslig, han får som skav/sursår brevid trampdynorna längst ner på tårna samt som små sticksår ser det ut som på samma ställe. Ingen av de andra hundarna har problem så det är inte underlaget som är opassande utan han som har känsliga tassar. Det är bara fram och jag tror det har med åldern att göra att han ändrats lite i hur han bär upp belastningen med tassarna. Dom flyter som ut lite mer nu än när han var yngre. Det är en amstaff så han är tung fram.

Vad använder ni sommartid? Eller har ni stött på nån sko som skulle vara värd att prova? :)
 
Har tyvärr ingen att föreslå men gå med i gruppen Vandra med hund i Sverige på FB, där kan du säkert få bra förslag!
 

Liknande trådar

Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 600
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp