Skötsel av Mulberryväska

Ravishing

Trådstartare
Hur sköter ni era Mulberryväskor? Jag har en messenger bag som börjar se lite törstig ut, men eftersom den är brun vettetusan om jag vågar ta läderbalsam och blaffa på. I butiken säger de impregneringsspray, men det återfuktar ju knappast.

Så, tips?
 
Jag har aldrig smörjt in min och då har den först vart med min mor i typ 15 år och sen mig i 5 år. Den är glansig i lädret kanske bör tilläggas :)
 
Min Mulberry är lackat skinn så den har jag aldrig gjort något med, men mina andra märkesväskor har jag smörjt med läderbalsam och en trasa, funkar super!

Tillägg: Har gjort detta på en brun väska, inga problem!
 
Min Mulberry är lackat skinn så den har jag aldrig gjort något med, men mina andra märkesväskor har jag smörjt med läderbalsam och en trasa, funkar super!

Tillägg: Har gjort detta på en brun väska, inga problem!

Då kanske jag vågar mig på det då ;) har den blivit mörkare i färgen när du smort in den?

@Monifa den är ju sådär matt av sig, så därför är jag kluven :)! Kanske är en blankare väska mindre törtstig?
 
Kom på att den är nog som touches dvs lackad i lädret. Kom också på att mamma smörjer in sina väskor där ibland bruna. Hon använder trasa och typ jätte tunt lager av läderfett.
 
Då kanske jag vågar mig på det då ;) har den blivit mörkare i färgen när du smort in den?

Nej det skulle jag inte säga, den blev mer "som ny".. Tror absolut att du ska smörja in den, jag frågade på NK innan jag gjorde något och de tipsade om läderbalsam. Tycker inte att det gjorde någon större skillnad på väskan i sig, det skyddar ju lädret bara :)
 
@Ravishing

Jag fick tipset att smörja läderdetaljerna på min Louis Vuttion-väska med minkolja. Men eftersom att jag absolut inte tänker stödja produktionen av minkolja så testade jag att smörja med Stübbens Hamanol och det blev jättefint! Säkert finns det "dåliga" ingredienser i den med, men det är inte minkolja vad jag kan hitta i alla fall. :)
 
Hur sköter ni era Mulberryväskor? Jag har en messenger bag som börjar se lite törstig ut, men eftersom den är brun vettetusan om jag vågar ta läderbalsam och blaffa på. I butiken säger de impregneringsspray, men det återfuktar ju knappast.

Så, tips?

Jag smörjer med medlet jag fick med mina primeboots, verkar vara vanlig lädergrej. Har en brun bayswater och den har inte ändrats ngt i nyansen. :)
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
391
Senast: Fideli
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 293
Senast: Shaggy
·
Trädgård & Växter Oklart om det här borde klassas som "trädgård" eller som "matlagning", men; är det någon som testat att odla svamp med någon form av...
Svar
16
· Visningar
1 046
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 946
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp