Skriva fel

Magiana

Trådstartare
Det finns vissa ord som jag in princip alltid skriver fel på samma sätt när fingrarna far snabbt över tangentbordet. Några av mina vanliga felskrivningar är:

sjaten = sajten
elelr = eller

...och så var det något mer ord som jag inte kommer på just nu.

Vilket eller vilka ord brukar du skriva fel?
 
Det finns vissa ord som jag in princip alltid skriver fel på samma sätt när fingrarna far snabbt över tangentbordet. Några av mina vanliga felskrivningar är:

sjaten = sajten
elelr = eller

...och så var det något mer ord som jag inte kommer på just nu.

Vilket eller vilka ord brukar du skriva fel?

bnaken = banken

Det var tydligen så vanligt att bluffmakare registrerade skuggdomäner som handelsbnaken.se
 
kankse
Är också en fen apå att läggam ellanslaget fel
fatkura - ohyggligt irriterande eftersom jag skriver det ordet femtioelva gånger om dagen
 
Jag hade en period (kring migrän) då jag tryckte på rätt tangenter men i bakvänd ordning. Det var såpass att jag började misstänka allvarliga problem i hjärnkontoret.

Men i övrigt är itne en klassiker.
 
En sommar la jag in en oherrans massa journalister i ett register för adressetiketter.
Det fanns väldigt många på Svenska Daglbadet.

Arbetskompisen hade jobbat på regeringskansliet och hävdade att hennes porposition var freudianskt.

Men annars så; inte elelr komemr. Plus alla dess afelaktig amellanslag
 

Liknande trådar

Samhälle Har funderat till och från, under en längre tid, varför det är så viktigt för oss människor att sätta etiketter på oss själva, och på...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Scata
·
  • Artikel
Dagbok Ja, varför skriver jag här egentligen? Jag har skrivit här tidigare och slutat flera gånger om, men så kommer jag tillbaks igen. Varför...
Svar
6
· Visningar
726
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 885
Senast: Sharpless
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp