Rosett

Trådstartare
Trot jag behöver en ny skrivare men vilken?
Vad har ni för skrivare? Är de enkla att använda? Vilka märken är bra?

Vill gärna ha en med samma funktioner som nu, om den hade funkat :rage: så hade man kunnat skriva ut dokument och foton, scanna och kopiera.
Ev kan den ju börja fungera om jag ominstallerar programvaran i datorn men tänkte att jag gör en tråd och hör mig för ändå.
 
Jag brukar köra den HP som är på erbjudande. Den senaste har faktiskt skött sig många år, men alla fakturor går nu elektroniskt så det blir betydligt färre utskrifter, även om tre ex alltid går internt i pappersform.

Det dyra är ju inte skrivaren, utan patronerna. Antingen köpa dyr skrivare, och billigare bläck eller billig skrivare (tror vår kostade runt 1500 kr plus moms) och dyrare bläck.
 
Skrivare tycker jag är lurigt att ge råd om eftersom behoven kan vara så olika.
Själv skulle jag aldrig köpa en bläckstråleskrivare för svartvita dokumentutskrifter, där ser jag laser som det enda vettiga - både ifråga om utskriftskvalitet och ekonomi. Jag har själv en HP 1200 som kan vara det bästa datorrelaterade köp jag någonsin gjort, när den väl rasar (har gått strulfritt i... tja, iaf tio-tolv år) köper jag dagens motsvarande modell.
För kritiska fotoutskrifter å andra sidan finns inget vettigt alternativ till bläckstråle som jag ser det. Därför har jag en sådan också, en halvgammal Canon Pixma i4200 som har varit (och är) rejält prisvärd. Trots att, som vanligt, förbrukningsmaterielen är dyr.
Scanna... gör jag med en separat flatbäddsscanner. Och en separat filmscanner. Som sagt, behoven skiftar... :)
Skall jag ge ett enda råd så blir det att välja laser för dokumentutskrifter. Det finns vettiga kombiapparater printer/scanner/kopiator med laser, som inte kostar skjortan.
 
Håller med om ovan, behoven är så olika att det är svårt att säga generellt vad som är en bra skrivare.

Jag skriver i princip enbart ut artiklar, kompendier och ibland hela böcker, köpte en svarvit Laserjet 4100 som skriver ut dubbelsidigt och den funkar mycket bra för mig. Kostnaden per sida ligger på ca 5 öre, skriver ut 25 sidor per minut och gjord för att klara en belastning av 150 000 sidor/månad. Liten kompakt proffsskrivare som kostade 500 kr beg men i nyskick.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har haft flera Brother. Håller runt tio år minst.

Nuvarande kostade strax över tusenlappen. Scannar, kopiera och skriver ut på bägge sidor om man vill.

Skulle aldrig vilja ha något annat än laser. Har jobbat med bläckstråleskrivare och har man inte skrivit ut nåt på nån vecka så är det alltid nåt skit i munstycken eller vad det kan heta.... Plus att jag fullkomligt avskyr sånt som inte är vattenfast.

Lasern kan jobba hårt, eller stå och vila. Kopiorna och driftsäkerheten är densamma. Patronen kostar runt 7-800 men håller för mig i minst ett eller två år.
 
Jag har en gammal HP1550 , 350 kr, och den fick jag kicka igång nyligen med nya bläckpatroner. Fungerade riktigt bra. Behöver nog en fotoskrivare också men jag väntar tills jag verkligen behöver en.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 602
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
527
Senast: Bison
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 273
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp