Skulle du kunna vara längre/kortare än din partner? *Spin-off på partner-tråden*

Jag har mest haft pojkvänner runt min egen längd, men även längre och kortare. Aldrig haft längd som issue. Fören nu, ska jag tillägga :o
När jag var redo att träffa en ny partner, hade jag bestämt mig för att han skulle vara längre. Har ingen aning om varför, men jag tror att jag ville ha något tvärt om vad jag brukade ha. Så "önskelistan" var; Lång, svensk med tatueringar. Och så blev det :love:
 
Varför var det viktigt att han skulle vara svensk?
Aa du, hade varit gift med en italienare i 10 år, så jag tror att jag sökte något precis tvärt om vad jag hade, som jag skrev tidigare. Har inget bra svar, för det var bara en känsla då.
 
Av en "slump" så har de flesta jag dejtat senaste åren varit kring 190. Jag säger slump för att jag inte haft det som någon form av kriterium, men bevisligen verkar det ju som att jag dras till långa män. Jag tycker att det är sexigt. Men jag har också dejtat några killar kring 170-175 utan att det stört mig. Kortare än mig har jag ingen erfarenhet av, jag är 167. Jag tror kärleken är blind så något som tillhör utseendet skulle inte bli en dealbreaker för mig. Men eftersom jag verkar ha en dragning till långisar känns det väl mer rimligt att jag en dag kommer dejta och utveckla känslor för en sådan där relationen börjat med attraktion.
 
Jag har ju standard längd 167 men även jag träffar väldigt få män som är kortare än mig. Min första sambo var 5 cm längre än mig så vi kändes ju ganska liklängdiga. Jag hade inga problem med det. Han var dock smal och hans eviga tjat om att jag var en big mama hur skämtsamt det än var gjorde att jag kände mig stor. Jag gick aldrig över 54 kg under hela vårt samboförhållande, så jag var inte direkt en big mama.
 
Jag har ju standard längd 167 men även jag träffar väldigt få män som är kortare än mig. Min första sambo var 5 cm längre än mig så vi kändes ju ganska liklängdiga. Jag hade inga problem med det. Han var dock smal och hans eviga tjat om att jag var en big mama hur skämtsamt det än var gjorde att jag kände mig stor. Jag gick aldrig över 54 kg under hela vårt samboförhållande, så jag var inte direkt en big mama.

Men så hemskt! Det var ju snarare så att din sambo var en liten plutt och kortväxt enligt standardmått för män där under 175cm räknas som KORT och under 180cm som kort.
 
Är 158 och tycker ca 170 är optimalt. Har ironiskt nog haft mer än en partner som varit 190+. Kan inte påstå jag ser det som en fördel - men inte heller att jag bryr mig. Någon kortare än mig vet jag inte hur jag skulle ställa mig till - har av naturliga skäl aldrig hänt. Tror kortaste varit 165.
 
Men så hemskt! Det var ju snarare så att din sambo var en liten plutt och kortväxt enligt standardmått för män där under 175cm räknas som KORT och under 180cm som kort.
Ja det var säkert det där det skavde, men det var väll smidigt att föra över osäkerheten på mig istället.
 
Är 158 och tycker ca 170 är optimalt. Har ironiskt nog haft mer än en partner som varit 190+. Kan inte påstå jag ser det som en fördel - men inte heller att jag bryr mig. Någon kortare än mig vet jag inte hur jag skulle ställa mig till - har av naturliga skäl aldrig hänt. Tror kortaste varit 165.
Nej alltså det är ju svårt att nå rumpan när man hånglar.
 
Ja det var säkert det där det skavde, men det var väll smidigt att föra över osäkerheten på mig istället.

Ja hua! Tänk dig han och mig då, jag som är 175cm lång och väger ca 77kg i aningens otränat tillstånd :D:rofl:

Är tacksam att min sambo är en långsmal typ som ändå är bredaxlad och ”rejäl” trots slimmad kropp :d:love::p
 
En till liten reflektion:
Är förvånad över att flera i tråden verkar ha stött på inga eller bara ytterst få män som varit kortare än de själva.
Jag tycker öht inte att män kring 158-160 cm ens är ovanligt, och t.ex. i min gymnasieklass i 1an så var jag klassens 3e längsta person; bara en tjej (ca. 167 cm) och två killar (ca. 168-169 cm resp. ca. 172 cm) var längre än mig. Ska man därtill lägga till kategorin "män som är +/- lika långa som mig själv" - för enkelhetens skull män upp t.om. 165 cm - då tycker jag det kryllar av de.
Eller så har jag bara stött på typ alla Sveriges dito, I don't know. :p
 
längd är inget superviktigt hos mig. Har lerig varit tillsammmans med någon som är kortare men däremot ca lika långa som mig (~175). En av dessa lika långa var jag dock tillsammans med när jag så gott som alltid hade platåskor av olika slag så då var jag ofta ca 10cm längre än honom.

Jag är dock tjock utöver min längd så för mycket kortare får mig att bli väldigt medveten om min storlek. Dejtade en kille som var ca 10cm kortare men det avslutade jag rätt omgående mycket pga längden. Samma känsla fick jag tex inte alls av ovan nämnda pojkvän som var hysteriskt smal dessutom.
 
En till liten reflektion:
Är förvånad över att flera i tråden verkar ha stött på inga eller bara ytterst få män som varit kortare än de själva.
Jag tycker öht inte att män kring 158-160 cm ens är ovanligt, och t.ex. i min gymnasieklass i 1an så var jag klassens 3e längsta person; bara en tjej (ca. 167 cm) och två killar (ca. 168-169 cm resp. ca. 172 cm) var längre än mig. Ska man därtill lägga till kategorin "män som är +/- lika långa som mig själv" - för enkelhetens skull män upp t.om. 165 cm - då tycker jag det kryllar av de.
Eller så har jag bara stött på typ alla Sveriges dito, I don't know. :p

Fast man ser nog mer det man vill se :) . Du som gillar korta killar lägger kanske mer märke till dom.
För det finns ju lika många killar under 180 som det finns över. Personligen hajar jag till om jag ser en kille som är 160 cm , det är inte så vanligt tycker jag, iaf inte på mitt jobb.
 
En till liten reflektion:
Är förvånad över att flera i tråden verkar ha stött på inga eller bara ytterst få män som varit kortare än de själva.
Jag tycker öht inte att män kring 158-160 cm ens är ovanligt, och t.ex. i min gymnasieklass i 1an så var jag klassens 3e längsta person; bara en tjej (ca. 167 cm) och två killar (ca. 168-169 cm resp. ca. 172 cm) var längre än mig. Ska man därtill lägga till kategorin "män som är +/- lika långa som mig själv" - för enkelhetens skull män upp t.om. 165 cm - då tycker jag det kryllar av de.
Eller så har jag bara stött på typ alla Sveriges dito, I don't know. :p

Jag tror du underskattar längd. Det är statistiskt rätt ovanligt med män på 160 och neråt. Så jag tror du tror män är kortare än de är. Jag har ytterst sällan oavsett arena (dejting, sport, arbete, studier) ens mött män jämnlånga med mig.
 
Jag tror du underskattar längd. Det är statistiskt rätt ovanligt med män på 160 och neråt. Så jag tror du tror män är kortare än de är. Jag har ytterst sällan oavsett arena (dejting, sport, arbete, studier) ens mött män jämnlånga med mig.
Precis så ! dejtade en tjej som var 160 cm. När jag var hemma hos henne såg hon oss i spegeln. Men oj du är ju längre mig. Hon var ju övertygad om att vi var lika långa :D. Vet dock inte om hennes öga för längd blivit lite rubbat då hennes ex var 2 meter lång.
 
Jag tror du underskattar längd. Det är statistiskt rätt ovanligt med män på 160 och neråt. Så jag tror du tror män är kortare än de är. Jag har ytterst sällan oavsett arena (dejting, sport, arbete, studier) ens mött män jämnlånga med mig.

Nja, det vet jag faktiskt inte om jag tror att jag gör. Iaf inte när det gäller folk som är väldigt "nära mig" längdmässigt. Liksom, är en kille verkligen visuellt sätt kortare än mig är han liksom under 160 cm, så är det bara. ;)
Däremot, som jag även reflekterar över i inlägget ovan, börjar jag tro att jag träffat väldigt (statistiskt) stor andel av åtminstone Sthlms kortare män/killar. Typ gått i samma klass som 10 av de bl.a. :D
Däremot om vi pratar män kring 165 cm (för enkelhetens skull 162-167 cm) så kan de knappast vara vanliga rent statistiskt heller. För sådana tycker jag mig springa på hela tiden, och kan bara rent spontant rabbla upp flera än jag har fingrar på mina båda händer. :eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp