Skulle ni rösta samma vid ett eventuellt nyval?

Ja. Jag röstade på det parti jag ville rösta på, det har inte ändrat sig. Att eventuellt försöka sig på ngt slags rösttaktik bara för att försöka reda upp situationen som är nu är för mig både orealistiskt och oöverskådligt.

Jag har min enda röst, jag tar ansvar för den så gott jag kan.
 
Ja självklart! Jag röstar efter ideologi och har alltid röstat på samma parti. Jag kan inte se någon anledning till att byta.
 
Ja, det skulle jag. Det finns andra partier jag sympatiserar med, men inget jag ser som ett reellt alternativ till det som jag redan röstat på.
 
Det vete sjutton. Jag står väldigt nära både V och F!, om än något närmare V, och valde att stödrösta på F! i år. Men sett till resultatet vete sjutton, det tål att funderas på - å ena sidan föredrar jag V, å andra sidan vill jag få in F! i riksdagen och att få partistöd lär underlätta till nästa val. Helst hade jag röstat på både och :p

Hur är det med landsting och kommun, involverar nyval även de eller är det bara riksdag som berörs? Där hade jag iaf röstat V precis som vid valet.
 
Jag skulle rösta på samma.
Jag kan tänka mig att de som röstat blankt eller på minipartier kanske hade ändrat sin röst men för den stora massan tror jag det hade blivit samma.
 
Jag skulle rösta på samma. Inte för jag kanske tror att det skulle gå bättre för dem denna gången, men jag vet inte riktigt vad min anledning till att byta skulle vara.
 
Jag är tveksam. Jag har tänkt på detta ett tag och jag röstade på ett parti inom röda blocket som jag är medlem i. Jag tycker att de behandlar viktiga frågor men det som gör att jag tvekar är att jag vill att partiet som vinner ska få bättre förutsättningar än S har haft nu så det beror nog på prognoserna. Å andra sidan är risken att SD får fler röster vid nyval och då kanske det inte ens spelar någon roll vilket annat parti jag röstar på.
 
Jag skulle röstat på samma parti.

Personligen skulle jag aldrig byta under några omständigheter men jag kan tänka mig att en del skulle byta som röstat på ett parti som hamnat utanför riksdagen till ett som gick över 4%.
 
jag skulle rösta lika igen. För första gången gjorde jag ordentlig research och läste igenom (de flesta) partiprogrammen och känner att jag gjorde helt rätt val.
 
Jag skulle nog rösta på ett annat parti. Stod väldigt i valet och kvalet sist. Ångrar inte min röst på något sätt, men sett till resultatet som blev skulle jag nog lägga min röst på ett annat, men inom samma "block".

Jag hoppas verkligen inte att det blir nyval - det tror jag inte skulle gynna Sveriges politik.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är nyfiken på om ni har en inre röst eller monolog. Jag har en inre monolog
2 3
Svar
59
· Visningar
2 785
Senast: Sryoqwe
·
Kläder & Bli fin Letar efter lite vettiga friluftsbyxor, helst med låg midja - medelhög går eventuellt bra med mycket stretch och skönt/mjukt/smidigt...
2
Svar
23
· Visningar
1 622
Senast: Flixon
·
Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Hästnyheter Var med och utse Årets Komet – Ridsports stora pris till den främsta talangen 2023. Ridsports grenansvariga i hoppning, dressyr och...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp