Slowcooker

Provkörde min med gulasch. Istället för de 6h det stod i receptet tog det 9h. Efter lite googlande insåg jag detta om vätskemängden. Men ingen fara över tiden, blev jäkligt gott iaf:d
 
Jag gjorde en gryta på fransyska på älg, slängde ner grönsaker, grädde och creme Fraiche. Mums! Köttet bara föll sönder! Den biten var på över ett kilo och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra med den. :p
 
Idag står premiärgrytan henna och puttrar, ser verkligen fram emot att komma hem och se hur det blir.
Kastade ner lite av varje av det vi hade hemma tillsammans med grytbitar av fransyska :) Till imorgon tänkte jag testa ett "riktigt recept".
 
Idag står premiärgrytan henna och puttrar, ser verkligen fram emot att komma hem och se hur det blir.
Kastade ner lite av varje av det vi hade hemma tillsammans med grytbitar av fransyska :) Till imorgon tänkte jag testa ett "riktigt recept".
Hur blev det :) ?

Fortsätter med att att fylla på med recept som är/låter goda (det här har jag inte testat ännu, men SKA!):
Vegetarisk mexikansk gryta:
https://linneasskafferi.se/2015/04/15/mexikansk-gryta-i-crock-pot/
 
Provade att göra korvstroganoff med koktid på ca 4 timmar, och herrejösses vad mycket smak det blev jämfört med när jag gör det snabbt i stekpanna. Trots att jag hällde i samma råvaror i den mängd som jag brukar så blev det en mycket mer intensiv tomatsmak :d
 
Hur blev det :) ?
Det blev bra och gott! Smakade mycket, köttet var mört, potatisen fast (HUR funkar det egentligen? :confused:)
Jag är nöjd, även om denna basic köttgryta inte är min favvo i vanliga fall.
Har tyvärr inte "hunnit" testa den under helgen, men ska närsomhelst göra ett nytt kok! :D
 

Liknande trådar

Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 100
Senast: Korven
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 309
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp