Sluta hävda att det var en röstkupp - därför är Peder Fredricson en värdig vinnare

Egentligen vet jag inte varför jag blir förvånad. Det hände när Rolf-Göran Bengtsson vann Jerringpriset och jag hade det på känn, visste att det skulle komma. Men jag blir ändå upprörd, irriterad, frustrerad men kanske mest av allt ledsen och besviken när jag i sociala medier ser alla kommentarer om att det är hästen som borde fått priset och när Anna Friberg skriver en krönika med den missklädsamt bittra rubriken ”Det känns som ett dåligt skämt”. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.metro.se/artikel/sluta-h...-därför-är-peder-fredricson-en-värdig-vinnare
 
Det är väl så all rösträkning fungerar när folk ska ringa in eller på annat sätt agera för att lämna sin röst. Är bara att konstatera att årets vinnare fick flest röster, så är det inget mer med det.
Skulle man vilja ha ett mer korrekt val skulle ex 1500 slumpvis utvalda få lämna sin röst. Då skulle inga organisationer överhuvudtaget kunna påverka valet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En gång innan har en ryttare vunnit Jerringpriset, Rolf-Göran Bengtsson. Han fick stå ut med smutskastning vid sin vinst 2011. Han var...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp